۳۳ سال پیش در چنین روزهایی، سیدمحمد موسوی بجنوردی، از اعضای وقت شورایعالی قضائی، در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی مدعی شد که دادگاههای انقلاب اسلامی، هیچ کس را به دلیل بهائی بودن دستگیر و یا اعدام نکرده و تعدادی بهائی به جرم «فعالیت‌های جاسوسی» اعدام شدند:
«بهائیت جزء اقلیت‌های دینی رسمی محسوب نمی‌شود، بلکه به قول حضرت امام یک حزب سیاسی است و به نفع آمریکا و اسرائیل غاصب فعالیت می‌کند.»

با روی کار آمدن جمهوری اسلامی، اعدام‌های گسترده بهائی‌ها با اتهاماتی چون «مفسد فی‌الارض»، «همکاری با دول بیگانه» و«جاسوسی برای اسرائیل» انجام شد. بنابر گزارش کمیته جهانی بهائیان، آمار قتل‌ها و اعدام پیروان این آئین از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۲ توسط جمهوری اسلامی، ۱۸۷ نفر بوده‌ است.

موسوی بجنوردی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ از اعضای با نفوذ شورای‌عالی قضائی بود. در طی این ۸ سال، اجرای همه احکام، به ویژه احکام اعدام زیر نظر او انجام می‌شده است. در آذر ۱۳۹۳ نیز، موسوی بجنوردی، عضو مجمع روحانیون مبارز ( تشکل اصلی روحانیون اصلاح طلب)، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس گفت نه تنها بهائی‌ها حق تحصیل آزاد ندارند، بلکه اصلا حقوق شهروندی ندارند.

یشتر بخوانید:
عدالت برای ایران – چهره جنایت؛ ناقضان حقوق بهاییان

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com