انسان موجودی اجتماعی است و روابطی که با دیگر انسان‌های اطراف خود دارد خواه‌وناخواه بر زندگی شخصی او اثر می‌گذارد. بیشتر افراد به دنبال داشتن روابط پایدار و سالم با دیگران هستند حال می‌خواهد این دیگران شریک زندگی، دوست، همسایه و یا اعضای خانواده آن‌ها باشد.
اگر می‌خواهید روابط سالمی با اطرافیان خود داشته باشید بهتر است تا چند نکته را در رابطه‌های خود همیشه به یاد داشته باشید:
▪️ دو شخص می‌توانند به یک موقعیت ثابت دو دیدگاه کاملاً متفاوت داشته باشند. این موضوع به درک افراد از آن موقعیت برمی‌گردد. شما ممکن است در حال انجام یک پروژه بسیار حس ناامنی و ترس داشته باشید اما اطرافیانتان که خبر از درونیات شما ندارند، تصور کنند که با اعتمادبه‌نفس و قدرت در حال انجام کار هستید؛ بنابراین اگر احساس کردید که شخص یا اشخاص اطرافتان برداشت متفاوتی از یک موقعیت دارند به‌جای ناراحتی از این تفاوت دیدگاه، صادقانه افکار و احساسات و درک خود از موقعیت را مطرح کنید.
▪️ آدم‌ها رشد و تغییر می‌کنند. مهم است که هم به خود و هم به دیگران اجازه رشد و تغییر بدهید. اجبار در ثابت نگه‌داشتن چیزهایی مانند باورها، علایق، اهداف و آرزوهای خود و دیگران که معمولاً با افزایش سن و تجربه تغییر می‌کنند، تنها به قطع روابط می‌انجامد.
▪️ شما اختیار این را دارید که روابط خود با دیگری را قطع کنید اما این قطع رابطه نباید منجر به بدخواهی و آسیب رساندن به طرف مقابل شود. اگر رابطه یا دوستی با شخصی شادی و آرامش را از شما گرفته این شخص را از زندگی خود بیرون کنید و خود را درگیر بازی انتقام و کینه‌ نکنید.
▪️ دایره افراد نزدیک و صمیمی با خودتان را هوشمندانه انتخاب کنید. داشتن شناخت کافی پیش از اینکه شخصی را وارد دایره‌ی دوستان صمیمی خود کنید ضروری است در غیر این صورت ممکن است در اثر اعتماد و صمیمیت بی‌جا به شخص اشتباه دچار آسیب شوید.
▪️ دو صد گفته چون نیم کردار نیست. شما می‌توانید بهترین نیت را داشته باشید اما عملکرد شما است که زندگی شما را تعیین می‌کند. دیگران توانایی ذهن‌خوانی ندارند. در پایان روز آنچه اهمیت دارد چیزی است که در رفتار آدم‌ها می‌بینیم.

▪️ همان‌طور که شما چالش‌ها و مشکلاتی در زندگی دارید که دیگران از آن آگاه نیستند اطرافیان شما هم مشکلاتی دارند که شما از آن آگاه نیستید درنتیجه در برخورد با دیگران همیشه صبور و مهربان باشید. بدون صحبت روراست و دوطرفه، رفتارهای آن‌ها را قضاوت نکنید و حکم صادر نکنید.

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com