ماف نیوز: یک شهروند در شهرستان مریوان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد. به غیر از وی هنوز پنج تن دیگر در این شهرستان تحت بازداشت و بازجویی هستند که اتهام مطروحه علیه همه‌ی آنها «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «بهزاد بامداد» از اهالی روستای نی از توابع مریوان توسط نیروهای وزارت اطلاعاتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد. این ششمین شهروند از اهالی این روستا است که طی آبان‌ماه بازداشت می‌شود.

تلگرام ماف نیوز
اتهام مطروحه علیه بهزاد بامداد «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» است با این حال از مصادیق مربوط به اتهام مورد ذکر اطلاع دقیقی به دست نیامده است.

روز چهارشنبه ۲ آبان‌، «جمال گرامی» از اهالی همین روستا با اتهام مشابهی بازداشت و به بازداشتگاههای امنیتی منتقل شد.

چهار تن دیگر از اهالی روستای نی به نام‌های «محمد پروازه» ۲۱ ساله فرزند حسین، «بریار کاوه» ۲۵ ساله فرزند امین، «محسن فراهمند» ۲۴ ساله فرزند خسرو و «حمید پروازە» ۲۸ ساله فرزند محمد همچنان در بازداشتگاه اطلاعات تحت بازجویی هستند. تمامی این افراد به جز محمد پروازه که روز جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ بازداشت شد، روز ۲۶ مهر بازداشت شده‌اند.

اتهام مطروحه علیه تمامی آنها «ارتباط با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» است.

در تمامی این موارد، نیروهای مذکور بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی به محل سکونت این افراد یورش برده و پس از تفتیش منازلشان، آنان را بازداشت کرده‌اند.

«بهزاد بامداد»

«محمد پروازه»

«محسن فراهمند»

«بریار کاوه»

«حمید پروازه»

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com