ماف نیوز: یک شهروند بازداشت‌شده از اهالی اشنویه به صورت موقت آزاد شد و همزمان بازداشت و بلاتکلیفی دو شهروند از اهالی کامیاران و‌ اشنویه ادامه دارد. این افراد به «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» متهم شده‌اند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷، یک شهروند از اهالی دشت‌بیل اشنویه به نام «جبلی ویسی» فرزند فاروق به صورت موقت با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شد. او روز ۱۰ آبان به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» در محل کارش در پارچه‌ فروشی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد‌ه بود.

«سلام مردان»

تلگرام ماف نیوز
جبلی ویسی یک بار دیگر هم با اتهامی مشابه در سال ۱۳۹۱ به مدت ده روز در بازداشت سپاه پاسداران به سر برده و سپس به صورت موقت آزاد شده بود.

او همچنین طی یک سال اخیر دست‌کم دو بار از سوی اداره‌ی اطلاعات احضار شده و‌ مورد بازجویی قرار گرفته بود.

از شهرستان کامیاران هم گزارش شده است که روز ۲۳ آبان ۹۷ یک شهروند به نام «جلیل خالدی» به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

از سوی دیگر یک تن از اهالی روستای «سوجه»ی اشنویه به نام «سلام مردان» ۲۷ ساله فرزند خالد به اتهام مشابهی از روز ۸ آبان بازداشت شده و همچنان اطلاعی از محل نگهداری وی‌ به دست نیامده است.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com