امسال، بیست و پنجمین سالگرد انتشار فیلادلفیا است. فیلادلفیا، محصول سال ۱۹۹۳ که روایت مردی جوان از مبارزه اش با ایدز است، یک قطعه نمادین از سینمای دگرباشان جنسی است.

بازیگران آن، بیست و پنج سال پس از انتشار آن، از تاثیر این فیلم پس از انتشار و در طول زمان در یک فیلم کوتاه سخن خواهند گفت. فیلم کوتاه همچنین به ایدز HIV / AIDS که به نظر میرسد هنوز هم یک مسئله مهم در سراسر آفریقا است، میپردازد.

“The Last Mile”  که قرار است در ماه جاری منتشر شود، مصاحبه ایی با بازیگران فیلادلفیا، از جمله تام هنکس، دنزل واشنگتن و مری استینبرگن است.

استینبرگن در خلاصه این فیلم کوتاه می گوید: “امروز درک اینکه انتشار این فیلم، لحظه ایی تاریخی و احساسی بود، هنوز دشوار است. ترس و جهل همه جا را فرا گرفته بود.” واشنگتن میگوید:” من چهره های وحشت زده متعددی که در بین آنها افرادی با جایزه اسکار به چشم میخوردند، را به یاد می آورم.”

هنکس می گوید: “در داخل و خارج از شهر نیویورک، مردانی را میدیدیم که دیگر مردان را به روی صندلی چرخدار با خود میکشند.”

این بازیگر جوایز اسکار متعددی را برای نقش آفرینی در شخصیت مردی که دچار ایدز شده بود، برنده شده است.

مبارزه با ایدز در آفریقا:
تمرکز این فیلم در ابتدا به روی خود فیلم است، هر چند این تمرکز به سرعت از فیلم به  اپیدمی ایدز در آفریقا تغییر میکند.

این فیلم توسط حمایت مالی کوکاکولا، در همکاری با گروه حمایت از ایدز / ایدز (RED) تولید شده است. این فیلم، بخشی از پروژه ابتکاری اجتماعی کوکا کولا برای تقویت مراقبت های بهداشتی در کشورهای آفریقایی است.

هنکس میگوید: “پیشرفت های حاصل شده فوق العاده هستند. اما هنوز به توجه زیادی به چیزی شبیه به بیماری همه گیر ایدز نیاز داریم.” استینبرگن میگوید: “راه طولانی در پیش داریم. من فکر می کنم که باید به الهام گرفتن ادامه دهیم.”

۱۹.۶ میلیون نفر در شرق و جنوب آفریقا از اچ آی وی / ایدز رنج می برند. هر ساله بیش از یک میلیون بزرگسال و کودک در این قاره جان خود را به دلیل ابتلا به ایدز از دست میدهند.

میراث فیلادلفیا:
آن کارلی، مدیر ارشد بازاریابی کوکا کولا، با HuffPost در مورد تاثیر فیلم به صحبت نشست.
کارلی گفت: “این سالگرد، فرصتی باور نکردنی برای شناخت نقش غیرقابل انکاری که فیلم در تغییر درک جامعه از اچ آی وی / ایدز و همچنین پیشرفت فوق العاده ای که در طی دو دهه گذشته ایجاد کرده است، را فراهم می کند.”

کارلی افزود: “در حالیکه شاهد درک و فهم بیشتر و ترس کمتر از این بیماری هستیم، می خواهیم از اینکه مردم به دلیل پیشرفت های حاصل شده، خودکفا نمی شوند، اطمینان حاصل کنیم”.

با این حال، همه از فیلادلفیا و میراث آن خوشحال نیستند.

عبدی ناظمیان در سال ۲۰۱۴ نوشت: “این فیلم، ایده لزوم یک ناجی دگرجنسخواه را ترویج میکند. در هر دو مورد، شخصیت ناجی نه تنها یک مرد دگرجنسخواه است، بلکه یک مرد دگرجنسخواه همجنسگراستیز است که موجب صرفه جویی در زمان و  مردان همجنسگرا می شود. حقیقت این است که جامعه ی همجنسگرا به طرز بی سابقه ای در پاسخ به اپیدمی ایدز بسیج شده است. آنها برای نجات از این بیماری، منتظر گاوچران یا وکیل همجنسگراستیز نشدند. آنها خود را نجات دادند.”

این فیلم کوتاه قرار است در تاریخ ۱۵ نوامبر منتشر شود.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/cast-of-philadelphia-mark-25-years-on-with-short-film/#gs.4ponTbU

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com