دادسرای سازمان قضایی نیروهای مسلح، دیروز، ۱۲ آبان ۱۳۹۷ شکایت دو دانشجوی دختری که در پارک طالقانی تهران از مامور گشت ارشاد کتک خورده بودند را رد کرد.
محمدحسین آقاسی، وکیل این دو دانشجو در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت که دادسرای سازمان قضایی نیروهای مسلح، علت رد این شکایت را نبود دلایل کافی عنوان کرده است. این وکیل دادگستری می‌گوید با وجود درخواست شاکی‌ها، بازپرس پرونده از نگهبان پارک برای ایراد توضیحات دعوت نکرد و فقط با درنظر گرفتن شهادت سه دختری که همراه شاکی‌ها بودند، استدلال کرد که شهادت‌ها یکسان نیست.

اواخر فروردین امسال، ویدئوی کتک خوردن این دختران از مامور گشت ارشاد در فضای مجازی منتشر شد و واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت.

از سال ۱۳۵۸ و پیدایش گشت‌های مبارزه با منکرات تا به امروز که گشت‌های ارشاد با حجاب زنان برخورد می‌کنند، ماموران این گشت‌ها با اطمینان از مصونیتی که توسط جمهوری اسلامی تضمین شده است، برخوردهای خشونت‌آمیز بسیاری را بر زنان تحمیل کرده‌اند. این مصونیت باید خاتمه یابد و همه آمران و عاملان چهار دهه خشونت علیه زنان بایست پاسخگو شوند.

****
بیشتر بخوانید
سی‌و‌پنج سال در حجاب؛ گزارشی پیرامون نقض گسترده حقوق زنان در ایران، از انتشارات عدالت برای ایران- اسفند ١٣۹٢

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com