در پی فشارها، دولت استرالیا قصد دارد تا حدود ۴۰ کودک را از کمپ مهاجران در جزیره نائورو خارج کند. بااین‌حال، پیتر داتون وزیر داخله گفته است که این مهاجران برای همیشه در استرالیا نخواهند ماند.
داتون
دولت استرالیا اعلام کرد که کودکان دچار اختلالات روانی ناشی از حوادث ناگوار را تا پایان سال جاری میلادی از مراکز نگهداری پناه‌جویان خارج می‌کند. هنوز مشخص نیست که پس از مداوا، چه سرنوشتی در انتظار این کودکان و خانواده‌هایشان است.
حدود ۴۰ کودک مهاجر در حال حاضر در اردوگاه‌های پناه‌جویان در جزیره نائورو واقع در اقیانوس اطلس به سر می‌برند. پیش‌ازاین حدود ۲۴۰ کودک طی سال‌های گذشته از این اردوگاه‌ها به مناطق دیگر منتقل شده‌اند.
اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا گفت: «کودکان از نائورو خارج شده‌اند. این کار در زمان‌های مختلف انجام شده است».
پیش‌ازاین، جورج براندیس در مصاحبه‌ای در لندن گفته بود که استرالیا کودکان را طی چند هفته از نائورو منتقل خواهد کرد.
پناه‌جویانی که کوشش می‌کنند خود را با قایق به سواحل استرالیا برسانند، در اقیانوس شناسایی و متوقف می‌شوند. آنان یا بازگردانده می‌شوند و یا اینکه به بازداشتگاه‌هایی در جزایری در اقیانوس اطلس منتقل می‌گردند. این سیاست به‌منظور جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به استرالیا در پیش گرفته شده است.
گروه‌های مدافع حقوق بشر سال‌هاست که از این سیاست استرالیا و بازداشتگاه‌های فرامرزی این کشور انتقاد می‌کنند چراکه به گفته آنان، این سیاست سبب بازداشت خودسرانه و نقض قوانین بین‌المللی می‌شود که استرالیا به آنان متعهد است.
این در حالی است که برخی از پناه‌جویان حدود ۵ سال است که در شرایط وحشتناک در اردوگاه‌های این جزایر به سر می‌برند و پزشکان می‌گویند که کودکان به‌شدت از مشکلات روانی و سلامتی رنج می‌برند.
حدود ۱۱۰۰ پناه‌جو هنوز در نائورو حضور دارند که ۴۶ تن آنان کودکانی هستند که از سال ۲۰۱۲ تاکنون در این بازداشتگاه به دنیا آمده‌اند. بازداشتگاه پناه‌جویان در جزیره مانوس گینه‌نو نیز در ماه اکتبر سال گذشته بسته شد.
مرکز منابع پناه‌جویان از استرالیا خواسته است تا «همه ۳۸ کودک و خانواده‌های آنان را بی‌درنگ برای مراقبت‌های پزشکی و حفظ جانشان به خاک استرالیا انتقال بدهد».
این موسسه غیردولتی می‌گوید که ۲۸ کودک در جزیره نائورو به مراقبت‌های فوری پزشکی نیاز دارند.
بااین‌حال، نخست‌وزیر استرالیا گفته است که این آوارگان در استرالیا مستقر نخواهند شد. پیتر داتون وزیر داخله نیز گفته است که حکومت درباره این نکته صراحت دارد که این مهاجران به جای دیگری برای مداوا فرستاده خواهند شد و به استرالیا آورده نمی‌شوند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com