مهاتیر محمد، رهبر کشور مالزی، بار دیگر گفت که کشورش نمی تواند پذیرای حقوق دگرباشان جنسی باشد. او در رویدادی در شهر بانکوک، تایلند، حقوق دگرباشان جنسی را ناشی از ارزش های غربی دانسته و آنها را رد کرد.

مالزی به طور فزاینده ای به سمت حرکت به سمت دگرباش ستیزی است.

 وی گفت: “در حال حاضر، ما پذیرای دگرباشان جنسی نیستیم، اما غربی ها در پذیرش این مساله مختارند. ارزش هایتان را به ما تحمیل نکنید. ازدواج، به عنوان بنیاد خانواده در حال حاضر در غرب کم رنگ شده است. چرا ما باید از این روش پیروی کنیم؟ سیستم ارزشی ما خوب است. اگر روزی [غربی ها] تصمیم گرفتند برهنه به خیابان بروند، آیا ما باید از آنها پیروی کنیم؟”

مهاتیر در این گفتگو بر گفته های ماه گذشته اش مبنی بر اینکه مالزی نمی تواند پذیرای حقوق دگرباشان جنسی یا ازدواج آنها باشد، دوباره تاکید کرد.

مالزی “جدید”:
سیاستمداران، وزراء و رهبران مذهبی مالزی همچنان به اظهارات دگرباش ستیزانه ادامه می دهند. این هفته، رهبر مخالفان، دگرباشان جنسی را برای بلایای طبیعی ویرانگر مانند زمین لرزه و سونامی در اندونزی ملامت کرد.

مهمتر از همه، در نظرسنجی سال ۲۰۱۳، ۸۶ درصد از مالزیایی ها معتقد بودند که همجنسگرایی نباید پذیرفته شود. فقط ۹ درصد از آنها با پذیرش آن موافق بودند. همجنسگرایی در مالزی تحت بند ۳۷۷ قانون مجازات غیر قانونی است. این قانون استعماری همجنسگراستیز، ماه گذشته در هند لغو شده است.

علاوه بر این، گروه های حقوق بشری، در مورد حرکت به عقب در راستای حقوق دگرباشان جنسی از زمان به روی کار آمدن دولت جدید هشدار داده اند.

در طی دو ماه گذشته، مالزی دو زن را به اتهام تلاش برای برقراری رابطه جنسی همجنسخواهانه مجازات کرد. پلیس همچنین به قدیمی ترین باشگاه همجنسگرایان در کشور حمله کرد. علاوه بر این، وزراء و سیاستمداران علیه جامعه دگرباشان جنسی سخن گفته اند.

بنابراین، گروه های دفاع از حقوق دگرباشان جنسی به رهبران مالزی هشدار داده اند که استفاده از جامعه ی دگرباشان جنسی به عنوان “کیسه بکس” را متوقف کنند.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/malaysian-leader-says-lgbti-rights-are-western-values/#gs.Ogo5jD4

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com