ماف نیوز: یک شهروند بازداشت‌شده از اهالی شهرستان مریوان پس از اتمام بازجویی‌ها به صورت موقت آزاد شده و همزمان در شهرهای ماکو و مریوان، سه شهروند دیگر توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به مکانی نامعلومی منتقل شده‌اند. اتهام مطروحه علیه این افراد مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷، «میلاد قزلباش» از اهالی شهرستان ماکو توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به محل نامشخصی منتقل شد.

«عادل پیروزی»


تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «اتهام مطروحه علیه میلاد قرلباش مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام است. او پیش از این هم به علت دخالت‌های وزارت اطلاعات علی‌رغم قبولی در آزمون عملی، از گزینش هلال احمر ماکو محروم شده بود.»

آقای قزلباش سال ۱۳۸۸ هم به علت فعالیتهای دانشجویی، مدت یک ماه را در بازداشت نیروهای امنیتی به سر برده و‌ با اتمام بازجویی‌ها به صورت موقت آزاد شده بود.

طبق گزارش دیگری از شهرستان مریوان، یک شهروند به نام «دانا پیروزی» ٢١ ساله از اهالی روستای سردوش که ماه گذشته بازداشت شده بود، به صورت موقت آزاد شده است.

همراه وی، یک تن دیگر به نام «تحسین پیروزی» ٢٠ ساله بازداشت شده بود که تاکنون در بازداشت به سر می‌برد و علیرغم پیگیریهای مکرر و مراجعه‌ی خانواده‌اش به مراجع قضایی و امنیتی، از سرنوشت وی اطلاع دقیقی به دست نیامده است.

همزمان در روزهای گذشته یک جوان دیگر از اهالی روستای سردوش مریوان به نام «عادل پیروزی» ۲۲ ساله به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com