دکتر فرشید هکی؛ اقتصاددان،حقوق دان،عضو کمپین محیط زیست،فعال حقوق بشر،حامی کودکان کار، روز گذشته نزدیک منزل خود با ضربات چاقو به قتل رسید و پس از آن جسد او به آتش کشیده شد.

▪️خبر را نخست عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌ای حامی احمدی‌نژاد منتشر کرد. داوری مدیرمسئول مجله بررسی‌های اقتصادی است که آقای هکی مشاور علمی آن بود.

▪️یک سایت نزدیک به اصول‌گرایان دکتر هکی را نزدیک به جریان احمدی‌نژاد معرفی کرده است.

▪️ولی عملکرد آقای هکی طی سالیان گذشته معطوف به حمایت از اقشار فرودست جامعه (کودکان کار و خیابان، زنان تن‌فروش، کارتن‌خواب‌ها و …) و حتی حمایت از منتقدین و زندانیان سیاسی بوده است.

▪️نام او همچنین پای نامه‌های جمعی در حمایت از حقوق معلمان و کارگران زندانی، عبدالفتاح سلطانی و مهدی خزعلی و حتی رامین حسین‌پناهی به چشم می‌خورد.

▪️دکتر هکی عضو کمپین محیط زیستی حمایت از زاگرس مهربان (صدای پای آب) بود. این کمپین به انتقاد از سیاست‌های مدیریت منابع آب و مخالفت با انتقال آب می‌پردازد و عمده انتقاد این کمپین معطوف به دولت فعلی ایران بوده است.

▪️آقای هکی چند کتاب در زمینه حقوق بشر و اقتصاد سیاسی منتشر کرده است و مقالات و مصاحبه‌هایی از او در حمایت از کارگران و معلمان زندانی و نیز علیه رد صلاحیت‌ها در انتخابات منتشر شده است.

▪️آقای فرشید هکی، از سال ۸۸ حزبی به نام پیشتازان عدالت می‌خواست تاسیس کند که هیچ‌گاه به او مجوز داده نشد. او یک کانال تلگرام با نام “پیشتازان عدالت و حقوق” داشت.

▪️دکتر هکی دو سال پیش کمپینی با عنوان “زمستان گرم” در حمایت از کودکان کار و خیابان در برابر سرمای زمستان راه انداخته بود که با استقبال مردم مواجه شد.

▪️او همچنین در انتخابات شورای شهر تهران کاندیدا شده و در لیست پیشتازان عدالت حضور داشت.

▪️این‌که در روز روشن فردی به راحتی به قتل می‌رسد و جسد او سوزانده می‌شود، نشان از خیال راحت قاتل یا قاتلان از وجود امنیت برای خودشان دارد!

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com