در آغاز سال گذشته، یوتیوب برای سانسور تولید کنندگان محتوای رنگین کمانی و محتوای تولید شده توسط آنها، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

استدلال آنها چیست؟ سیستم خودکار آنها هویت ما را به عنوان بحث برانگیز طبقه بندی کرده و در نتیجه تصمیم به سانسور آنها گرفته است. 

در آن زمان، تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب از هر هویتی به این بی عدالتی اعتراض کردند. یوتیوب در پاسخ به این اعتراض ها به معترضین اطمینان داد که اصطلاحاتی مانند “همجنسگرا” و “تراجنسی” و “دگرباش جنسی” دیگر توسط سیستم آنها به عنوان “بحث برانگیز” طبقه بندی نشود. پس از این، تولید کنندگان محتوا به کارشان ادامه دادند و مساله را به فراموشی سپردند.

اما این هفته، کاربری در یوتیوب اعلام کرد که قریب بر نیمی از ویدیوهای او سانسور شده است. او گفت: “در ابتدا، من این مساله را نادیده گرفتم. همانطور که برخی از شما ممکن است از محتوای تولید شده توسط من بدانید، من یک مربی آموزش جنسی هستم و محتوای حساس و اغلب جنسی تولید می کنم. در این ویدئو ها، من درباره لذت نبردن از رابطه جنسی مقعدی، از دست دادن بکارتم و مردان همجنسگرای مشکوک صحبت کرده ام. نهایتا، تصمیم گرفتم که دلیل سانسور محتوای تولید شده توسط من را بررسی کنم.”

نقص در الگوریتم یوتیوب:
جالب است بدانید که بر اساس بررسی هایم متوجه شدم که یوتیوب همیشه فیلمهای آموزش جنسی من را سانسور نمیکند. در واقع، برخی از محتوای آموزشی جنسی تولید شده توسط من توانست ربات را گول زده و تصمیم گیری آنرا در رابطه با طبقه بندی محتوا بر اساس اینکه آیا مناسب خانواده هاست یا خیر، دچار اشتباه کرد.  

برعکس، ویدئوهایی که در آنها من در مورد تجربیاتم در مورد خروج از گنجه، در مورد تلاش برای درمان همجنسگرایی با نیایش،  ویدئو جشن دگرباشان جنسی و سینما، ویدیو یک روز از زندگی من، ظاهرا از نظر ربات بحث برانگیز بوده و مناسب خانواده نیستند. عمق خطای الگوریتم یوتیوب تا جایی است که ویدئویی که من در آن در مورد رابطه جنسی دهانی صحبت کرده ام را به عنوان مناسب برای خانواده دسته بندی کرد. ( هر چند، یوتیوب این ویدئو را پس از مجادله من با آنها بر سر منطق این الگوریتم، سانسور کرد.) 

تنها نکته مشترک در فیلم های سانسور شده، طرح مسائل دگرباشان جنسی بود. در این ویدئو ها، هیچ چیزی که آنها را بتواند در طبقه بندی نا مناسب برای خانواده قرار دهد، وجود نداشت. من این موضوع را کشف کردم و سپس تصمیم گرفتم با یوتیوب درباره ی آن در توییتر مبارزه کنم. آنها پاسخ ندادند، بنابراین من پیشنهاد بحث در مورد وقایع در رادیو محلی را پذیرفتم. مسئولین این ایستگاه رادیویی به من گفتند که آنها برای شنیدن نقطه نظرهای یوتیوب در این رابطه، با آنها تماس خواهند گرفت. سپس، روز بعد از این گفتگوی رادیویی، ویدئو هایی که من به طور خاص در آن برنامه رادیویی مطرح کرده بودم، دوباره برای تماشا در یوتیوب قرار داده شدند. آنها همچنین توانستند از طریق آگهی درآمدزا باشند.

این واقعه ناگهانی قطعا یک تصادف نیست. در حالی که من از اقدامات یوتیوب خوشحال شدم، آنها هنوز اکثر محتوا رنگین کمانی من را سانسور کرده اند. آنها همچنین از ارائه توضیح در مورد دلیل طبقه بندی اشتباه این ویدئو ها توسط رباتشان سر باز زدند.

من تنها نیستم:
تولیدکنندگان محتوای دیگری، شرایطی مشابه را گزارش دادند. یکی از آنها ویدیویی را دو بار بارگذاری کرد – یک بار با کلمه “همجنسگرا” در عنوان و یک بار بدون این کلمه. حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟ یوتیوب مانع کسب درآمد از ویدئویی که کلمه “همجنسگرا” را در عنوانش داشت، شد.

تیلور رابینز، یکی دیگر از تولیدکنندگان محتوای رنگین کمانی در یوتیوب، تجربه ایی مشابه را داشته است. به همین ترتیب، وینی وایلیان کورت (که به عنوان v-squared نیز شناخته می شود) متوجه سانسور محتوای تعداد زیادی ویدئو های رنگین کمانی اش شد.  او به این مساله، پس از یک سال محرومیت یکی از ویدئوهایی که ما مشترکآ تولید کرده بودیم از کسب درآمد پی برد. یوتیوب، پس از مجادله من با آنها در مورد سانسور وسیع محتوای رنگین کمانی، این ویدئو را مجددآ مجاز به کسب درآمد کرد.

به نظر من، نباید برای مجبور کردن YouTube به تایید دلیل سانسور شدن محتوای تولید شده توسط ما تنها به دلیل هویتمان، نیاز به مجادله باشد. دسترسی محدود خود به تنهایی خیلی وحشتناک نیست. بینندگان باید کاملا قادر به اجتناب از دیدن محتوایی باشند که نمی خواهند ببینند، خصوصا وقتی مساله حفاظت کودکان در مواجهه با موضوعات بالغانه باشد. مشکل این است که بسیاری حتی نمی دانند که دسترسی محدود وجود دارد. برنامه های موبایل یوتیوب اغلب به صورت پیش فرض این امکان را فعال میکنند، بنابراین بینندگان ممکن است مدت ها از دلیل سانسور شدن محتوای رنگین کمانی بدون رضایت آنها، بی خبر باشند.

علاوه بر این، در طراحی جدید یوتیوب، شما حتی نمی توانید دسترسی  محدود را بدون غیر فعال کردن طراحی جدید، فعال یا غیر فعال کنید. 

آیا این سانسور به دلیل همجنسگرایی من است؟
وقتی اولین ویدیوی سری جدید خود را به نام “Growing Up Gay and Christian” منتشر کردم، به شدت از به اشتراک گذاشتن روایت متواضعانه و پر احساس از تلاش برای درمان همجنسگرایی ام از طریق نیایش هیجان زده بودم. من از اینکه ویدئو توسط تعداد خیلی کمی دیده شد، تعجب کردم، چرا که تصور می کردم که پیام این ویدئو، حرف دل خیلی ها باشد. 

اما مشخص شد که YouTube کل ویدیو را سانسور کرده است. ناگهان، همه کسانی که میتوانستند از پیام مثبت این ویدیو استفاده کنند، از دیدن آن محروم شدند. آنها هرگز نخواهند دانست که افراد دیگری تجربه ایی مشابه با آنها داشته اند. ما می توانستیم جان مردم را با پیام مثبت این ویدئو نجات دهیم.

و در عین حال، یوتیوب محتوای راستگرای افراطی یا پیامهای دگرباش ستیز را سانسور نمی کند. من حتی شاهد پخش تبلیغات ویدیویی دگرباش ستیز در حین تماشای محتوای رنگین کمانی بوده ام. آیا این سانسور به دلیل همجنسگرایی من است، که آشکارا همجنسگرا هستم و به آن افتخار میکنم؟ فکر نمی کنم یوتیوب با بد جنسی محتوای رنگین کمانی را پنهان میکند. اما من فکر می کنم که الگوریتم آن هنوز برخوردی تبعیض آمیز با محتوای رنگین کمانی دارد. این تغییر نکرده است و ما هنوز و تنها بر اساس هویت مان سانسور می شویم.

پی بردن به اینکه یوتیوب، به عنوان یک پلتفرم که تأثیر قابل توجهی بر جنبش حقوق ما، فرهنگ ما و توانایی های ما برای بیان واقعیات داشته است، به سرکوب صداهای ما میپردازد، به طور باورنکردنی شرم آور است.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/youtube-lgbti-content/#gs.2zw09QA

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com