زهرا بنی‌یعقوب، پزشک ۲۷ ساله، در ۲۰ مهر ۱۳۸۶ به همراه نامزدش در یکی از پارک‌های همدان از سوی نیروهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر بازداشت شد. دو روز بعد، ماموران این ستاد مدعی شدند که او با استفاده از پارچه پلاکارد تبلیغاتی خود را حلق‌آویز کرده است. باوجود آن‌که دلایل روشنی مبنی بر کذب‌بودن ادعای خودکشی، توسط خانواده بنی‌یعقوب و وکیل آن‌ها مطرح شد، در تیر ۱۳۸۷، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب دادگاه همدان، دلیل مرگ زهرا بنی‌یعقوب را خودکشی تشخیص داد و پرونده را مختومه اعلام کرد؛ برای متهمان این پرونده نیز قرار منع تعقیب صادر شد.

با پیگیری و اعتراض خانواده و وکلا، این پرونده به شعبه ۴۶ دادگاه تجدید نظر رفت. در بهمن ۱۳۸۸، این دادگاه نیز علت مرگ زهرا را خودکشی اعلام کرد و در حکمی محمدحسین قره‌باغی، رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان، را به دو سال زندان و شش ماه انفصال از خدمات دولتی و حسن مستقیمی، عضو دیگر این ستاد، را به یک سال حبس محکوم کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com