گروه حقوق بشر بلوچستان
۳ ماه بی خبری از سرنوشت ۸ جوان بلوچ دستگیر شده در شهر یزد
هشت شهروند بلوچ در تیرماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی یزد بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده اند که تاکنون از سرنوشت آنها هیچ خبری در دسترس نیست.
به گزارش گروه حقوق بشر بلوچستان ، ماموران امنیتی یزد با یورش به محل اقامت ۸ جوان بلوچ اهل مُمدان شهرستان نیکشهر در تاریخ ۲۹ تیرماه ۱۳۹۷ آنها را بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده اند که تاکنون خانواده های آنان از محل نگهداری، اتهام و سرنوشت این جوانان بی خبر هستند. یک منبع مطلع در این باره میگوید: “این جوانان به دلیل عدم وجود کسب و کار مناسب برای بدست آوردن لقمه ای نان برای خانواده های خود به یزد رفته بودند.”
اسامی دستگیر شدگان:
۱- محمد دادخدایی فرزند علی شئی محمد
۲- جمشید فرزند شهکرم
۳- ابراهیم فرزند شهکرم
۴- اسماعیل فرزند شهکرم
۵- شاهی فرزند شهکرم
۶- عبدالعزیز فرزند مراد
۷- مراد بخش فرزند دوشنبه
۸- لهداد فرزند مراد
در استان سیستان و بلوچستان بدلیل عدم فراهم بودن شغل مناسب بسیاری از جوانان به سایر استان های کشور برای یافتن کار سفر می کنند.
این منبع همچنین اضافه می کند: “خانواده های این جوانان از زمان دستگیری تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت و محل بازداشت آنها نداشته و هیچ ارگانی امنیتی و قضایی پاسخگویشان نبوده است.”
مسلئه اشتغال جوانان بلوچ همواره در استان سیستان و بلوچستان با وجود فراوانی منابع مالی و اقتصادی با مشکلات فراوانی روبرو بوده است. جوانان تحصیل کرده بلوچ به دلیل گزینش های عقیدتی و سیاسی همواره در پروسه استخدامهای دولتی از اشتغال در ادارات باز می مانند. مذهب ، فرهنگ و زبان متفاوت مردم بلوچ باعث شده است که همواره از سوی حاکمیت و مردم سایر استانهای همجوار مورد تبعیض قرار بگیرند.
گروه حقوق بشر بلوچستان BHRG ضمن محکوم کردن دستگیری این جوانان و عدم پاسخگویی به خانواده ها از نهادهای قضایی و اجرایی جمهوری اسلامی ایران، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط دستگیرشدگان را می نماید و همچنین از تمامی سازمانها و نهادهای بین المللی و حقوق بشری می خواهد تا اقدامات ضد حقوق شهروندی مشابه علیه مردم بلوچ را محکوم و خواستار آزادی فوری این بازداشت شدگان شوند.
اسامی و تصاویر دستگیرشدگان:
۱- محمد دادخدایی فرزند علی شه محمد
۲- جمشید فرزند شهکرم
۳- ابراهیم فرزند شهکرم
۴- اسماعیل فرزند شهکرم
۵- شاهی فرزند شهکرم
۶- عبدالعزیز فرزند مراد
۷- مرادبخش فرزند دوشنبه
۸- لهّداد فرزند مراد
به گروه تگرام گروه حقوق بشر بلوچستان بپیوندید.
https://t.me/bhrg2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com