بالاخره پس ممنوعیتی دو ساله، سازمان دهندگان جشن غرور تورنتو، پس از مشورت با پلیس و اعضای جامعه تصمیم گرفتند تا به افسران پلیس اجازه شرکت در رژه غرور این شهر با یونیفرم را باز پس دهند.

اعتماد از بین رفته:
تصمیم برای ممانعت شرکت افسران پلیس با یونیفرم در رژه غرور، برای سازمان دهندگان جشن غرور تورنتو، تصمیم سختی بود. اولیویا نواما، مدیر اجرایی جشن غرور تورنتو، ضمن حمایت از این تصمیم، دلیل آنرا از بین رفتن اعتماد جامعه دگرباشان جنسی این شهر به پلیس دانست. رابطه بین سازمان دهندگان این جشن غرور و پلیس، به دلیل نحوه برخورد پلیس با پرونده های جرائم ناشی از نفرت فجیع علیه دگرباشان جنسی در طول دو سال گذشته، متزلزل بوده است.

نواما، به طور خاص، به پرونده آلورا ولز، زن تراجنسی که جسدش، پس از چهار ماه از ناپدید شدنش در سال ۲۰۱۷ پیدا شد، اشاره کرد. او همچنین، از پرونده بروس مک آرتور، مجرم قتل های زنجیره ایی که پلیس او را، پس از مدت ها باور نکردن نقش اش در کشتار مردان همجنسگرا، در ۲۰۱۸ و به اتهام قتل درجه اول هشت نفر دستگیر کرد، سخن گفت. او در کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه ۱۶ اکتبر گفت: “ما مجبور شدیم که در میان خودمان در مورد معنی این قتل ها و نحوه عملکرد پلیس در این مورد گفتمان داشته باشیم. لازم بود که درمورد امنیت جامعه دگرباشان جنسی و رابطه مان با پلیس تجدید نظر کنیم. این ممنوعیت، هر چقدر که لازم باشد، ادامه خواهد یافت. در حال حاضر، این بهترین تصمیمی است که جشن غرور تورنتو میتواند در این مورد اتخاذ کند.”

اهمیت شمول:
مارک ساندرز، رئیس پلیس گفت که این تصمیم آغاز سفری طولانی است. وی گفت: “شمول، امنیت جامعه را تضمین میکند. حضور ما رژه غرور، نه تنها برای نشان دادن حمایت ما از دگرباشان جنسی، بلکه همچنین برای حمایت از کارکنان دگرباش پرافتخار پلیس تورنتو، اهمیت دارد. این رویداد، برای ما به عنوان یک سازمان، بسیار پر معنی و با ارزش است.

آیا این نوعی از سرمایه داری رنگین کمانی است؟
با لغو ممنوعیت شرکت پلیس در رژه غرور، برخی حضور افسران پلیس با یونیفورم در این رژه را، تجربه ایی دشوار برای بسیاری از دگرباشان جنسی میدانند. علاوه بر این، در حالی که برخی از این تصمیم به دلیل نیاز جشن غرور به منابع مالی دفاع می کنند، برخی دیگر خواستار پایان دادن به «فرهنگ سرمایه داری رنگین کمانی» هستند.

یک کاربر میگوید” شاید وقت آن رسیده باشد، که پرونده این پروژه بسته شود”.

کس دیگری نوشت: “اگر جشن غرور تورنتو بدون بودجه های شرکتی و سیاسی خود نتواند به کارش ادامه دهد، زمان آن رسیده است که پرونده این پروژه بسته شود و درعوض، جامعه دگرباشان تورنتو به سازماندهی رویدادهای کوچک و صرف وقت بر روی فعالایت های معنی دار بپردازد.”

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/celebrities-wearing-purple-lgbti-bullying/#gs.Axojp8g

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com