Image result for ‫حضور فرمایشی زنان در ورزشگاه آزادی‬‎

 

فدراسیون فوتبال ایران در اقدامی منحصربه‌فرد برای عبور از خطر احتمالی تعلیق از سوی فیفا راه‌حلی عجیب را ارائه داده است‌‌. این بار در راه حلی مبتکرانه که برگرفته از الگوی فدراسیون والیبال است، تاج تعدادی از خانواده‌های بازیکنان تیم ملی را در دیدار برابر بولیوی در جایگاهی اختصاصی راهی ورزشگاه کرد تا به شکل نمادین و با یک تصویرسازی دیدنی کارگردانی فیلم «ماکت‌ها در استادیوم آزادی» را برعهده گیرد!…
/

******

فدراسیون فوتبال ایران تعدادی از خانواده‌های بازیکنان تیم ملی را در دیدار برابر بولیوی در جایگاهی اختصاصی راهی ورزشگاه کرد تا به شکل نمادین و با یک تصویرسازی دیدنی کارگردانی فیلم «ماکت‌ها در استادیوم آزادی» را برعهده گیرد!

فدراسیون فوتبال ایران در اقدامی منحصربه‌فرد برای عبور از خطر احتمالی تعلیق از سوی فیفا راه‌حلی عجیب را ارائه داده است‌‌.

فدراسیون فوتبال ایران این روزها سخت درگیر است؛ نگاه‌های افکار عمومی و رو به سردی رفتن اعتماد طرفین از یک سو و درگیری ارکان آن با پیشکسوتان فوتبال از سوی دیگر، تا هدایت و آماده سازی تیم ملی ایران برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ و‌‌.‌‌.‌‌. دلمشغولی‌های تاج و دوستانش بود که فیفا با اعمال فشار روی آنها عملا این تیم مدیریتی را در تنگنا قرار داد‌‌.

طبق آخرین شنیده‌ها تعلیقی سخت در انتظار فدراسیون فوتبال ایران است چرا که در فدراسیون فعلی قوانین بین‌المللی فیفا نقض شده و اصل ماجرا به پروژه ورود زنان به استادیوم‌ها بازمی‌گردد؛ پروژه‌ای که چندین سال است در مرحله بحث و کارشناسی متوقف شده و هر روز حدود و خطوط قرمز جدیدتری برایش لحاظ می‌شود‌‌.
سکو‌های استادیوم آزادی در دیدار دوستانه تیم ملی ایران برابر بولیوی با ذره‌بین‌های نمایندگان فیفا مورد بررسی قرار می‌گیرند! چرا که فدراسیون فوتبال در جوابیه هشدار فیفا در راستای ممانعت به عمل آوردن از ورود زنان به استادیوم‌ها مدعی شده بود آنها هیچ‌گونه مانعی را در این راستا قرار نداده‌اند و ورود طیف گسترده بانوان ایرانی به استادیوم‌ها بلامانع بوده و هست؛ دروغی که آشکارا با یک بررسی ساده برملا می‌شود‌‌.

شاید این اشتباه نابخشودنی فدراسیون فوتبال ایران بود که امروز حساسیت فیفا را چند برابر کرد. پیشتر فوتبال ایران به دلیل عدم صداقت خود چه در زمینه باشگاهی و چه در زمینه ملی هزینه‌هایی را متحمل شده بود، نمی‌توان بدون رعایت کردن قوانین همه اتفاق‌های خوب را باهم داشت. این روش امروزی فدراسیون بی‌شک بالاخره آن دردسر بزرگ را پدید خواهد آورد‌‌.

این بار در راه حلی مبتکرانه که برگرفته از الگوی فدراسیون والیبال است، تاج تعدادی از خانواده‌های بازیکنان تیم ملی را در دیدار برابر بولیوی در جایگاهی اختصاصی راهی ورزشگاه کرد تا به شکل نمادین و با یک تصویرسازی دیدنی کارگردانی فیلم «ماکت‌ها در استادیوم آزادی» را برعهده گیرد!

دیدار دوستانه ایران- بولیوی در شرایطی برگزار شد که با رایزنی مسوولان وزارت ورزش و جوانان، ۱۵۰ هوادار خانم در ورزشگاه حضور یافتند؛ اعضای خانواده بازیکنان، کارکنان فدراسیون فوتبال، اعضای تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال بانوان و مهمانان خارجی این دیدار را از نزدیک نظاره‌گر بودند‌‌.

فدراسیون اشتباهی را می‌کند که سال‌هاست با عدم تدبیر لازمه ریشه مشکلات را قوی‌تر و محکم‌تر کرده است. آنها راه‌حل نمی‌خواهند، آنها فقط به دنبال برطرف کردن حساسیت‌های مقطعی هستند! در دیدار برابر بولیوی از ماکت‌های زنان در استادیوم آزادی رونمایی کردید، در لیگ قهرمانان آسیا و در فینال احتمالی آن که پرسپولیس حاضر خواهد بود چه خواهید کرد؟! آیا زمان تصمیم گیری نهایی فرا نرسیده است؟!

نقل از جهان صنعت

۲۶مهر ۹۷

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com