معلمان شجاع!
دانش آموزان گرامى !
مردم آگاه ایران!

#روزهاى_۲۲_و_۲۳_مهرماه در تاریخ پرافتخار جنبش معلمان ایران به عنوان روزهای تجلی و شکوه اتحاد و همبستگی ماندگار شد. جنبشی که از زمان رژیم پهلوی با ریخته شدن خون خانعلی بر سنگفرش خیابان پا گرفت و اینک در عزم راسخ شما و مقاومت معلمان دربند تجلی یافته است. درود بر عزمتان! که فراتر از مطالبه معیشت خود درد دانش آموزان و مردم را فریاد زدید راهتان مستدام باد.

#برگزاری_تحصن پر شور این روزها را به همه تبریک می گوییم همانطور که در بیانیه فراخوان تاکید کردیم اگر مطالبات ما که مطالبات تمام مردم ایران است برآورده نگردد مهرماه آغاز اعتراضات خواهد بود و در صورت ادامه بی توجهی ها، این مسئولان هستند که باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و بدانند ما پیگیر حق و حقوق خود و دانش آموزانمان هستیم.

#تحصن در حالی با موفقیت انجام شد که در طی روزهای گذشته فعالان صنفی و معلمان در سرتاسر کشور تحت فشار بودند و برخی مدیران در همسویی با حراست و اطلاعات، فضای ترس و ارعاب در مدارس به وجود آوردند تا جایی که در اولین روز از تحصن سراسرى فرهنگیان ایران #محمدرضا_رمضانزاده دبیر انجمن صنفى معلمان خراسان شمالى که ریاست دوره اى شوراى هماهنگى را عهده دار است در راه بازگشت به منزل بازداشت شد و ساعت هاى متمادى خانواده و اطرافیان ایشان از سرنوشت وى بى اطلاع بودند.

ایشان توسط اطلاعات دولت بازداشت شده است و اطلاعات با در اختیار گرفتن اکانت تلگرامی ایشان #کانال_شورا و #ابرگروه_تحصن را در اختیار گرفت و تا توانستند تلاش کردند مسیر تحصن را منحرف کنند. با این وجود معلمان مطالبه گر بخصوص #زنان_معلم_پیشتاز صفوف خود را متحدانه شکل دادند تا نشان دهند مطالبات ما از سر تفنن نیست و مسئله زندگی انسان ها در میان است.

بازداشت آقای رمضانزاده در ادامه دور تکراری و باطل تعرض و بازداشت فعالان صنفی است که منطق مسلط تمام دولت ها بوده است اما اراده جمعی معلمان تسلیم نشد و تحصن بصورت متحدانه در روز دوشنبه ادامه یافت.

🔹 برگزاری با شکوه تحصن در استان هایی که تشکل صنفی پویا دارند بار دیگر نشان داد که بین تشکل یابی مستقل و پیگیری مطالبات رابطه ایی تنگاتنگ وجود دارد.

🔹”شوراى هماهنگى تشکل هاى صنفی فرهنگیان ایران” ضمن تاکید مجدد بر مطالبات صنفی و آموزشی خواهان آزادى فورى #محمدرضا_رمضانزاده و تمام معلمان دربند است. شورای هماهنگی اعلام می دارد که مسئولیت هرگونه خطری که متوجه دبیر انجمن صنفى معلمان خراسان شمالى گردد برعهده ی حاکمیت و بانیان چنین تعدی هایی است.

🔹 پیش از این شورای هماهنگی در فراخوان خود نسبت به هر نوع برخورد امنیتی و پلیسی با متحصنان هشدار داده است و معلمان را به تحصن محدود در دو روز یکشنبه و دوشنبه دعوت نموده اما چنانچه روند احضار و بازداشت فعالان صنفی متوقف نگردد “شورای هماهنگی تشکل هاى صنفى” بنابه اراده فرهنگیان ایران، بار دیگر آنان را به ادامه اعتراضات گسترده فرا خواهد خواند.

🔹 شورا هماهنگی ضمن تاکید بر استقلال خود و تشکل های صنفی عضو شورا از تمام اقشار اجتماعی، دانش آموزان، دانشجویان، والدین محترم، تشکل های مدنی و کارگری و …که با #تحصن_سراسری_معلمان اعلام همبستگی نمودند قدردانی مى کند.

🔹 شورا از تمام معلمان می خواهد از کانال قبلی شورا که اینک تحت کنترل است خارج شوند و تا اطلاع ثانوی از طریق #کانال_صنفی_معلمان
اخبار تحصن و مواضع شورا را دنبال نمایند همچنین ضرورت دارد معلمان عزیز از ابرگروه تحصن مهرماه خارج شده و عضو ابرگروه چالش اعتراضی شوند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران
۲۳ مهرماه ۱۳۹۷

 

ابر گروه چالش معلمان سراسر ایران
لینک ابرگروه چالش
https://t.me/joinchat/Hil42US8NBKPnsLk76TKVg

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com