ماف نیوز: هوشیار کسرایی در مریوان پس از نزدیک به سە ماه بازداشت و رزگار معروف در اشنویه به صورت موقت آزاد شدند. بازداشت آنها مرتبط با احزاب کُردی بوده است. همزمان یک روزنامەنگار در مریوان و یک دانشجو هم در کرمانشاه از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷، «هوشیار کسرایی» با اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه از زندان مریوان آزاد شد. او روز چهارشنبه ۱۱ مهر از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج به زندان مرکزی مریوان منتقل شده بود.

«هوشیار کسرایی»

تلگرام ماف نیوز
هوشیار کسرایی ۴١ ساله فرزند رشید از اهالی روستای نی مریوان، روز ۲۰ تیر ۹۷ با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام از سوی نیروهای وزارت اطلاعات‌ بازداشت و به بازداشتگاههای امنیتی منتقل شد.

او تا هنگام درخواست وثیقه نتوانسته‌ بود هیچ ارتباطی با خارج از بازداشتگاههای امنیتی داشته باشد و طی مراحل بازجویی، از ملاقات با خانواده و دسترسی به وکیل هم محروم بوده‌ است.

روز یکشنبه ۲۲ مهر هم «علی سهرابی‌لک» ۲۹ ساله، دانشجوی رشته‌ی فیزیک توسط نیروهای وزارت اطلاعات در کرمانشاه به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نطام» بازداشت و به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات این شهر منتقل شد. او سال ۹۶ نیز یک بار دیگر با اتهامات مشابهی مورد بازجویی قرار گرفته بود.

«محمد رستگار کریمی»

در خبری دیگر از مریوان، روز پنجشنبە ١٩ مهر ۱۳۹۷، یک‌ روزنامه‌نگار به نام «محمد رستگار کریمی» پس از تفتیش محل سکونتش و ضبط برخی از وسایل شخصی مانند لپ‌تاپ، تلفن همراه و دوربین فیلم‌برداری‌اش، بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی، به دلایل نامعلومی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاههای امنیتی در سنندج منتقل شد.

محمد رستگار کریمی، پیش از این سابقه‌ی همکاری با همشهری، مهر، کردپرس و زریوارخبر را داشته است.

همزمان در خبری دیگر از اشنویه گزارش شده است که «رزگار معروف» فرزند احمد با گذشت نزدیک به ده روز بازداشت با تودیع وثیقه‌ی ۱۳۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

روز پنجشنبە ١٢ مهر ۱۳۹۷، نیروهای وزارت اطلاعات در «دشت‌بیل» اشنویه رزگار معروف را به اتهام «همکاری با احزاب کرد مخالف نظام» بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی بازداشت و‌ به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات ارومیه منتقل کردند.

رزگار معروف ۲۶ ساله دانشجوی رشته‌ی معماری دانشگاه ارومیه می‌باشد که یک بار دیگر سال ۱۳۹۴ پس از انتشار یک مجله‌ی دانشجویی، به اداره‌ی اطلاعات احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com