احراز هویت دو مرحله‌ای به عنوان یک لایه امنیتی دیگر روی پروسه ورود به حساب کاربری معمولی( وارد کردن نام کاربری و رمزعبور) است.

یکی از معروفترین نمونه‌‌های احراز هویت دو مرحله‌ای، زمانی است که می‌خواهید وارد حساب کاربریتان در یک وب‌سایت، از طریق دستگاهی غیر از دستگاه خودتان یا موقعیت دیگری شوید، که در نتیجه IP متفاوت خواهد بود.  در این حالت اگر گزینه احراز هویت دو مرحله‌ای فعال باشد، در ابتدا نام کاربری و رمزعبورتان را وارد می‌کنید و سپس یک پیام کوتاه از طریق تلفن خود دریافت می‌کنید. سپس این کد را باید وارد فرم مربوطه کنید تا روند login کامل شود. 

احراز هویت در مرحله‌ای (۲FA) نسخه نه چندان پیچیده احراز هویت چند مرحله‌ای (MFA) است. احراز هویت چند مرحله‌ای از چند فاکتور برای ورود به سیستم استفاده می‌کند. این فاکتورها در سه دسته‌بندی اصلی قرار می‌گیرند : چیزی که شما می‌دانید، چیزی که شما دارید، چیزی که شما هستید. در ادامه توضیح هر سه دسته‌بندی را می‌خوانیم:

روی لینک زیر کلیک کنید:

آیا احراز هویت دو مرحله‌ای امن است؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com