▪️▪️تهدید به انتقام و ترور، به هم ریختن بازار سکه و طلا ….▪️▪️

▪️اردوی کار: یک روز پس از شکست برادران قاچاقچی در جلوگیری از تصویب سی.اف.تی، کیهان تیتر زده: «رای در تاریکی» «موافقان سی.اف.تی چرا از افشای نام خود می ترسند.»

▪️پروانه سلحشوری، نماینده مجلس از نمایندگان موافق لایحه که رای خود را علنی منتشر کرده به ایرنا گفته: از شب گذشته از سوی مخالفان تصویب لوایح مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تهدید به مرگ شده‌ام.

▪️به عنوان یکی از آخرین تیرهای ترکش، گروههای نظامی/امنیتی و رسانه های وابسته به برادران قاچاقچی زیر پوشش تحلیل، ارزیابی و پیش بینی، در شبکه های اجتماعی در واقع تهدید کرده بودند که اگر س. اف. ت تصویب شود قیمت دلار و سکه و طلا دوباره بالا می رود. این تهدید از آنجا اهمیت داشت که به جز دولت و سازوکارهای دولتی، دست کاری تقاضا در بازار و ایجاد نوسان و بحران در بازار ارز و سکه و طلا از طریق میلیاردها سرمایه پولشویی شده در بانک های خصوصی وابسته به سپاه، نهادهای امنیتی و بنیادها امکان پذیر است. امروز خبرگزاری ایسنا در باره آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و سکه گزارش داده:

▪️«در حالی که قیمت‌ها در بازار جهانی طلا روند کاهشی داشته، در بازار داخلی طلا و سکه روند قیمت‌ها برخلاف بازار جهانی و روز گذشته، افزایشی شده؛ به طوریکه سکه تمام طرح جدید ۴۵۰ هزار تومان نسبت به دیروز افزایش یافته و چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.»

▪️حسین بازجو، برادران قاچاقچی سپاه، غارت کنندگان دارایی های بنیاد تعاون ناجا، شاه خراسان و شرکا همگی ضعیف کش اند. کیهان برای تهدید به مرگ نمایندگانی که رای به س.ت. اف داده اند لیست شان را می خواهد؛ وگرنه همه اینها در آستانه رای گیری مجلس از دو موضوع به خوبی خبر داشته اند:

▪️یک: نمایندگان مجلس برخلاف لافزنی های بعضی از آنها به خاطر موافقت خامنه ای به لایحه رای دادند. رای آنها سند استقلال رای درمجلس نیست، کیهان و برداران قاچاقچی اگر می خواهند تهدید بکنند باید خامنه ای را تهدید کنند. نامه خامنه ای در مجلس خوانده شد. خامنه ای در نامه اش تاکید کرد که قبل از استفساریه، به طور شفاهی به لاریجانی رئیس مجلس ابلاغ کرده بوده که با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی نداشته است

▪️دو:اگر سایرین نمی دانستند، همین لشکر قاچاق و جنایت و غارت که جمعی بی خبر و ساده اندیش ساندیس خور را جلوی مجلس بسیج کرده بودند به خوبی می دانستند که یک فقره مهم از شان نزول آن معرکه گیری رهبر در استادیوم و حملات لفظی تند او به آمریکا برای پرده پوشی همین عقب نشینی دو روز بعدش بر سر سی. اف. ت در مجلس بوده. اگر برادران قاچاقچی و عقبه آنها احساس می کنند که آنها را فروخته اند باید بدانند که رهبرشان آنها را فروخته، نه نماینده گانی که به گفته یکی از خودشان «مفعول بالاضرار» هستند و رای شان به «اذن آقا» بند است.


🔴دلار دوباره به ۱۴ هزار تومان رسیده است

▪️اردوی کار: از صبح امروز قیمت سکه ۵۰۰ هزار تومان و هر گرم طلا ۷۰ هزار تومان افزایش یافته و قیمت دلار هم مجددا به ۱۴ هزار تومان رسیده است.

این گرانی ممکن است نتیجه تهدیدات دیروز گروههای نظامی/امنیتی و رسانه های وابسته به آنها باشد که گفته بودند اگر سی. اف. تی تصویب شود قیمت دلار و سکه و طلا بالا می رود.

▪️بانک مرکزی اگر جرات داشت و نظام بانکی ایران اگر سروسامان و نظمی داشت می شد نقل و انتقالات اعتباری و مالی بانک های «مهر اقتصاد، بسیجیان، قوامین و کوثر»، وابسته به نظامیان، امنیتی ها و بنیادهای غارتگر و مالیات گریز را رصد نموده و دلال های دلار فروش سپاه و موسسه های تحت کنترل آنها را رد یابی کرد.


سپاه کارفرمای بزرگ اقتصاد ایران

مشاجره بر سر نقش نظامیان در اقتصاد با انتقاد روحانی و واکنش جعفری در حالی دوباره داغ شده است به که سپاه پاسداران از کارفرمایان بزرگ اقتصاد ایران است.

سایت ویکی‌لیکس در سال ۲۰۱۰ با انتشار اسنادی از شرکت مخابرات ایران، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، پالایشگاه اصفهان، بانک پارسیان، صنایع پتروشیمی، معادن فلزات، بانک‌های صادرات، ملت و تجارت، صنایع دریایی صدرا، بانک سینا، تراکتور سازی تبریز و داروسازی جابرحیان به عنوان تعدادی از بخش‌های خریده شده توسط سپاه نام برده بود. همچنین براساس این اسناد بانک قوامین، بانک مهر، موسسه اعتباری نیروهای مسلح، موسسه انصارالمجاهدین، موسسه مالی و اعتباری ثامن الائمه و موحدین وعسگریه از جمله بانک‌های متعلق به سپاه پاسداران هستند.


🔴بانک های خصوصی، مراکز اصلی تجمع نقدینگی و سازماندهی تهاجم به ارزش پول

▪️اردوی کار: مرکز اصلی تهاجم نقدینگی به ارزش پول کشور، تعدادی از بانک‌های خصوصی وابسته به نیروهای مسلح هستند. به گزارش خبرگزاری ایسنا:

▪️بانک‌های خصوصی که حدود ۳۵ بانک و موسسه اعتباری فعال دارای مجوز در شبکه بانکی را تشکیل می دهند بیش از ۱۰۷۷ هزار میلیارد تومان یعنی حدود ۷۰ درصد از مجموع سپرده‌های بانکی را در اختیار دارند.

▪️مجموع سپرده‌های بخش غیردولتی در شبکه بانکی در آخرین آمارها به حدود ۱۵۶۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که این رقم عمده نقدینگی بیش از ۱۶۰۰ هزار میلیاردی را تشکیل می‌دهد.

▪️در پایان تیرماه مجموع سپرده‌های بانک‌های خصوصی به حدود ۱۰۷۷ هزار میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با رقم ۷۵۷ هزار میلیارد تومانی تیرماه ۱۳۹۵ حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رشد را در دو سال اخیر نشان می‌دهد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com