روز گذشته سهیل عربی، زندانی عقیدتی محبوس در زندان تهران بزرگ، به اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» به سه سال حبس، سه سال تبعید و جزای نقدی محکوم شد. بنابر گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این حکم به وکیل سهیل عربی ابلاغ شده است. از دلایل اتهامات مطرح‌شده علیه او ارسال فایل‌های صوتی از داخل زندان و تشبیه زندان تهران بزرگ به «شکنجه‌گاه» بوده است. این زندانی عقیدتی پیش‌تر در اعتراض به تهدید و پرونده اطلاعات سپاه علیه خانواده‌اش دست به اعتصاب غذا زده بود.


سهیل عربی در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران دستگیر و به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحات فیس‌بوک، به اتهام «سب‌النبی» به اعدام محکوم شد. پس از ارجاع پرونده به شعبۀ ۳۶ دیوان عالی کشور، این شعبه اتهام «افساد فی‌الارض» را نیز به پرونده اضافه و حکم اعدام این زندانی را تایید کرد. اما در نهایت درخواست اعاده دادرسی از سوی دیوان عالی کشور پذیرفته و حکم اعدام لغو شد. پس از آن حکم سهیل در یکی از دادگاه‌های بدوی به هفت سال و نیم زندان و دو سال تحقیقات مذهبی (برای اثبات پشیمانی) و دو سال ممنوع‌الخروجی تغییر کرد.

 

بیشتر بخوانید:
گزارش تفصیلی موارد نقض حقوق بشر سهیل عربی، محکوم به اعدام به دلیل انتشار مطلب در فیس‌بوک
https://justice4iran.org/persian/reports/soheil-arabi/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com