سازمان حقوق بشر ایران؛ ۵ مهر ماه ۱۳۹۷: نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی، روز گذشته برای سه روز به مرخصی آمد. او که به ۱۶ سال زندان محکوم شده از مشکلات جسمی متعددی رنج می‌برد و نباید به زندان بازگردد.

محمود امیری مقدم سخنگوی این سازمان، گفت: «علاوه بر اینکه حبس طولانی مدت برای فعالیت‌های مدنی نقض آشکار قوانین بین المللی و قوانین داخلی ایران است، مسئولان جمهوری اسلامی با عدم رسیدگی پزشکی، نرگس محمدی را مورد ستم مضاعف قرار داده‌اند.»

سازمان حقوق بشر ایران پیشتر خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط و لغو حکم ناعادلانه نرگس محمدی شده بود. وی پس از سال‌ها زندان که بصورت نا عادلانه و غیرقانونی به وی تحمل شده از مشکلات جسمی عدیده‌ای رنج می‌برد که نیاز به درمان در خارج از زندان دارد.

نرگس محمدی، مدافع حقوق بشر که به دلیل فعالیت‌های انسان‌دوستانه و مدنی‌اش، به‌ویژه علیه اعدام، به ۱۶ سال زندان (تجمیع به ۱۰ سال) محکوم شده و از سال ۱۳۹۵ در زندان به سر می‌برد، روز گذشته به دلیل وخامت حال پدرش برای اولین بار به مدت سه روز به مرخصی آمد و برای ملاقات و دیدار با پدر عازم زنجان شد.

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی در فیسبوک خود نوشت: «با توجه به بیماری نرگس محمدی وی نیاز به مرخصی استعلاجی طولانی دارد تا مداوای وی بهتر صورت گیرد.»

محمود بهزادی، وکیل نرگس محمدی، در رابطه با آخرین وضعیت موکلش به ایسنا گفت: «نرگس محمدی امروز به دلیل اطلاع از وضعیت نامساعد پدرش به مرخصی آمد و تا شنبه نیز باید به زندان باز گردد.»

نرگس محمدی که از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ در زندان اوین به سر می‌برد، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۱۶ سال زندان محکوم شد که ۱۰ سال از آن به دلیل فعالیت او در (لگام) کمپین گام به گام تا لغو مجازات اعدام بوده است. دادگاه همکاری او را با این کمپین مسالمت‌آمیز که تنها در راه لغو مجازات اعدام فعالیت می‌کند، مصداق اتهام «تشکیل جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور» به حساب آورده است. او همچنین به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس دیگر نیز محکوم شده است.

لگام؛ آغازی برای پایان اعدام

انتقال نرگس محمدی به بیمارستان / سازمان حقوق بشر ایران خواستار آزادی فوری او شد

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com