محمدزارع فومنی مدیرمسئول روزنامه صدای اصلاحات در پی جنجالی که انتشار روایت تغییر جنسیت در محرم به همراه داشت در صفحه اول این روزنامه از «مردم» (غیر از ترنس‌ها) دلجویی کرده است.

وی در شماره روز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه گزارشی با تیتر «روایت رقیه حسین (ع)» منتشر کرد. در متن این گزارش کوتاه آمده:

«روزنامه صدای اصلاحات … همیشه بر اساس قوانین و شرع حرکت کرده اند. باید گفت که این تیتر یک سوء برداشت بوده و هیچ غرضی یا عمدی نبوده است و بابت آن از شهروندانی که معترض توهین یا اهانت به اهل بیت بودند دلجویی می کنیم. برای روزنامه صدای اصلاحات همیشه حرف و سخن و دغدغه های مردم اهمیت و اولویت داشته است… می خواهیم برای مبارزه با فساد و هرگونه نفاق و دشمنی ما را همراهی کنید.»

باید بار دیگر از ایشان پرسید مگر توهینی رخ داده که می‌گویید غرض و عمدی در کار نبوده؟
مگر برداشت شما و روایت حاکم این نیست که آیت‌الله خمینی به پذیرش هویت ترنس فتوا داد و این موضوع را وارد شرع و قانون نمود و ایران از این جهت «پیشرو» است؟
مگر ترنس‌ها جزوی از مردم نیستند که دغدغه‌شان برای شما اهمیت و اولویت داشته باشد؟
چه کسی از آن‌ها بابت این حجم از توهین عذرخواهی و دلجویی خواهد کرد؟

سخن پایانی با آقای فومنی آنکه دست به تحریف داستان «مهدی» ۲۲ ساله نزنید. در نامه دلجویی خود نوشته‌اید او جنسیت واقعی خود را با نام «مهدی» به دست آورد «تا برای سید الشهدا محرم امسال را مردانه عزاداری کند.»

در حالی که در گزارش تغییر جنسیت از زبان «مهدی» آمده:‌

«افسرده بودم، با کسی حرف نمی زدم، از زندگی ام لذت نمی بردم و می دانستم که در درون من جنسیتی مذکر وجود دارد… همیشه آرزویم این بود که مثل برادر دو قلویم زندگی کنم و حالا به این آرزویم رسیده ام.»

مهدی نگفت می‌خواهد «مردانه عزاداری کند». مهدی گفت می‌خواست همان‌طور که آرزو دارد زندگی کند. از مصادره داستان دیگران و از قضا فرد ترنسی که شخصیت وی برای شما لایق دلجویی نبوده برای تثبیت جایگاه خود در این نظام ترنس‌ستیز بپرهیزید.

درباره تیتر این روزنامه که جنجالی شد اینجا بخوانید:

رقیه سیدالشهدا هم می‌توانست ترنس باشد

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com