فردا یکشنبه برابر با ۱ مهر روز دیده شدن دوجنسگرایان است. در این روز اشخاص دوجنسگرا، دوستان و حامیان آن‌ها با به رسمیت شناختن گرایش جنسی دوجنسگرایی، در کنار جشن و شادی اقدام به اطلاع‌رسانی و مبارزه با کلیشه‌های غلط در رابطه با دوجنسگرایی می‌کنند.
متأسفانه دوجنسگرایان در رابطه با هویت جنسی خود تبعیض و ستیز را هم از سوی جامعه دگرجنسگرا تجربه می‌کنند و هم از سوی جامعه همجنسگرا.
بسیار مهم است که در این روز علاوه بر تمرکز بر جامعه دگرجنسگرا و سیسجندر در جهت آگاهی‌رسانی در مورد هویت دوجنسگرایی و مبارزه با کلیشه‌های اشتباه حول محور این هویت، ما اعضای جامعه اقلیت جنسی و جنسیتی به درون جامعه‌ی خود نیز توجه کنیم و در مورد موضوع مهم دوجنسگراستیزی و دوجنسگراهراسی درمیان جامعه اقلیت جنسی و جنسیتی صحبت و در جهت رفع آن تلاش کنیم.
هدف نهایی تمام اعضای جامعه اقلیت جنسی و جنسیتی رسیدن به حقوق انسانی و برابری کامل همه‌ی انسان‌ها فارغ از اینکه چه گرایش جنسی یا هویت جنسیتی دارند است. برای رسیدن به این هدف، جامعه‌ی ما ابتدا باید در درون خود به اتحاد و دوستی برسد و هرگونه تبعیض و ستیز را نسبت به هر یک از گروه‌های اقلیت جنسی و جنسیتی از بین ببرد.
تا زمانی که ما اعضای جامعه اقلیت جنسی و جنسیتی که خود انواع تبعیض و خشونت را بر اساس هویت جنسی و هویت جنسیتی‌مان در زندگی تجربه کرده‌ایم و از آن ضربه خورده‌ایم به این نتیجه نرسیم که تمام انسان‌ها فارغ از اینکه چه گرایش جنسی یا هویت جنسیتی دارند، آزاد و برابر هستند؛ نمی‌توانیم در مبارزه مدنی و حقوقی علیه انواع خشونت و تبعیض پیروز شویم.

🔺برای شناخت بیشتر مفهوم دوجنسگرایی از شما دعوت می‌کنیم تا این نوشتار منتشرشده در مرکز مشاوره رنگین‌کمانی را مطالعه کنید:
مفهوم دوجنسگرایی 

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com