انجمن دانش آموزان مسلمان سنگاپور و انجمن معلمان مذهبی (PERGAS) با تلاش ها برای لغو قانون همجنسگراستیز مخالفند. به گفته PERGAS، حمایت از حفظ بند ۳۷۷A بر اساس باورهای مذهبی و “نگرانی نسبت به تاثیر منفی لغو این بند از قانون بر ارزش های اخلاقی و اجتماعی که می تواند بر خانوادها و همچنین ساختار جامعه تأثیر بگذارد”  انجام شده است.

بند ۳۷۷A قانون مجازات سنگاپور، رابطه جنسی همجنسگرایانه را تا دو سال زندان مجازات می کند. بحث در مورد بند ۳۷۷A، پس از تصمیم تاریخی دیوان عالی هندوستان در لغو بندی مشابه کرده و جرم زدایی همجنسگرایی، در سنگاپور شدت گرفته است.

PERGAS گفت: “لغو این قانون می تواند موجب نگرانی های متعددی شود. در میان آنها، تضعیف اهمیت خانواده سنتی به عنوان پایه و اساس جامعه است. لغو بند ۳۷۷A قانون مجازات، موجب تایید و عادی شدن سبک زندگی رنگین کمانی ها شده و میتواند تاثیر منفی به روی نرخ رشد جمعیت داشته باشد.”

بالا گرفتن بحث ها:

بیانیه PERGAS در همان هفته ایی منتشر شد که رئیس کلیسای کاتولیک خواستار حمایت پیروان کلیسا از حفظ بند ۳۷۷A شد.

هفته گذشته، شورای ملی کلیساهای سنگاپور (NCCS) همچنین حمایت خود را از بند ۳۷۷A اعلام کرد. این شورا گفت: “سبک زندگی همجنسگرایان نه تنها برای افراد، بلکه برای خانواده ها و جامعه مضر است”.

بیش از ۴۰،۰۰۰ هوادار حقوق دگرباشان جنسی، با امضاء یک تقاضای آنلاین خواستار لغو این قانون شدند. در همین حال، حدود ۱۰۰،۰۰۰ نفر، تقاضای حفظ قانون همجنسگراستیز و ناقض حقوق همجنسگرایان را امضاء کردند.

DJ سنگاپور دادخواستی را علیه بند ۳۷۷A قانون مجازات تسلیم دادگاه عالی سنگاپور کرده است. جانسون انگ، ملقب به DJ Big Kid، این دادخواست را با استدلال تناقض آن با قانون اساسی، ارائه کرده است.

“پیامدهای مستقیم”:
ویلیام گوه، اسقف اعظم کاتولیک رومی در این هفته گفت که کشورهایی که اتحادهای همجنسگرایان را عادی سازی میکنند، با عواقب ناگواری مواجه شده اند.

اسقف اعظم گفت: “ما می توانیم از تکرار این اشتباه خودداری کنیم!”. لغو قانون پایان حصر نخواهد بود”. علاوه بر این، وی پیشبینی کرد که لغو این بند از قانون منجر به درخواست های بیشتری از سوی جامعه دگرباشان جنسی، از جمله برابری در ازدواج خواهد شد. اسقف اعظم نوشت: “من دعا میکنم که در این مسیر لغزنده بدون بازگشت راه نرویم.”

لئو یانگفا ازاوگاچگا،  سازمان دفاع از حقوق دگرباشان جنسی سنگاپور گفت: “اسقف اعظم نمیتواند برای همه شهروندان مذهبی در سنگاپور و یا تمام سنگاپوری ها تصمیم بگیرد.”

او همچنین در مورد اینکه درخواست اسقف اعظم از پارلمان برای محافظت از قوانین محلی که “حقوق اکثریتی را که به خانواده سنتی احترام می گذارند” تضمین میکند، ترکیبی خطرناک از سیاست و مذهب است، هشدار داد.

یانگفا گفت: “چرا اسقف اعظم در مورد واقعیت زندگی دگرباشان جنسی، از جمله دگرباشان جنسی غیر کاتولیک ها علاقه ایی نشان نمیدهد؟ آیا او از این مواجهه میترسد؟”

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/islamic-association-in-singapore-joins-calls-to-keep-section-377a/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com