ماف نیوز: یک فعال مذهبی اهل سنت در شهرستان مهاباد از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷، «عزالدین لایقی» ۳۴ ساله از اهالی بخش مرکزی شهرستان مهاباد توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به محل نامعلومی منتقل گردید.

تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «عزالدین لایقی به علت انتقاد از اماکن نیروی انتظامی در رابطه با اجبار غیرقانونی اقلیت‌های مذهبی غیرشیعه در سوگواری‌های شیعیان برای تعطیلی واحدهای تجاری‌شان در برخی از مناطق، بازداشت شده است.»

وی سال گذشته هم در پی سفر به یکی از کشورهای عربی و دیدار با چند تن از علمای اهل سنت، به عضویت در گروههای سلفی متهم‌ شده و در همین رابطه از سوی اداره‌ی اطلاعات این شهرستان احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

در سال ۱۳۹۲ هم آقای لایقی در رابطه با فعالیتهای مذهبی در دانشگاه ارومیه از سوی حراست مورد تهدید قرار گرفته بود.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com