آکادمی آمریکایی پزشکان خانواده (AAFP) موضع مخالف خود را در مورد انجام جراحی های غیر ضروری به روی کودکان میانجنسی اعلام کرده است. این سازمان که در سال ۱۹۴۷ تأسیس شده است، دستورالعمل های جدیدی را در اوایل امسال منتشر کرد.

میانجنسی ها کسانی هستند که با ویژگی های جنسی متفاوتی متولد میشوند. این تفاوت می تواند شامل تفاوت کروموزوم ها، غدد جنسی، هورمون های جنسی و یا آلت تناسلی باشد.

اغلب اوقات این تغییرات خوش خیم و غیر تهدید کننده است، به این معنی که جراحی میانجنسی ها، عمدتا به منظور زیبایی انجام میشود. پزشکان در دهه ۱۹۶۰، به طور منظم جراحی نوزادان و کودکان میانجنسی را  آغاز کردند.

منطق پشت این عمل های جراحی، انجام آنها پیش از حافظه بزرگسالی را، موجب آسیب روحی کمتری میداند. این جراحی ها  همچنین، بر اساس ترجیح جنسیت مشخص (به ویژه با آلت جنسی مرد یا زن) انجام میشوند. والدین نیز گاهی اوقات می خواهند فرزندان خود را اصلاح کنند.

انتقاد از این جراحی ها در دهه ۱۹۹۰، به خصوص با تأسیس انجمن میانجنسی های آمریکای شمالی در سال ۱۹۹۳ بالا گرفت. برخی از این مطالعات، عواقب منفی این جراحی را مواردی از جمله زخم، بی اختیاری، عقیم سازی، و آسیب های روحی اعلام کرده اند.

غیر ضروری و مضر:
AAFP در بیانیه خود نوشت: “بسیاری از کودکان میانجنسی،در دوران نوزادی و کودکی، بدون رضایت و یا موافقت شان تحت عمل جراحی تغییر جنسیت قرار می گیرند. این جراحی ها می تواند منجر به کاهش عملکرد جنسی ، افزایش مصرف مواد مخدر و خودکشی شود. شواهد علمی از این که آلت های جنسی متفاوت از زن یا مرد، میانجنسی ها را در معرض ریسک بالاتر مشکلات روانی و اجتماعی قرار میدهد، حمایت نمی کنند.”

چندین سازمان پزشکی و غیر پزشکی نیز این عمل را محکوم کرده اند.

آنها عبارتند از: سازمان بهداشت جهانی، سه جراح سابق ایالات متحده آمریکا، پزشکان برای حقوق بشر، سازمان عفو ​​بین الملل، لامبدا حقوقی، ACLU و غیره.

اخیرا، کالیفرنیا، بعه عنوان اولین ایالت در ایالات متحده، قدم هایی برای حفاظت از حقوق میانجنسی ها برداشته است.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/medical-group-against-intersex-surgery-children/#gs.JDuEpWo

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com