اولین مقام رسمی تراجنسی در کمیسیون حقوق بشر بنگلادش، “آغاز جدیدی” را برای تراجنسی های بنگلادشی رغم زده است.

چیاتی، اخیرا برای وفای به عهدش برای نمایندگی جوامع حاشیه نشین، به کمیسیون نظارت بر حقوق ملی ملحق شده است. او به داکا تریبون گفت: “من هیجان زده هستم.این یک شروع جدید برای کل جامعه تراجنسی ها است.

این فعال حقوق بشر می گوید که حدود ۱۰،۰۰۰ تراجنسی در بنگلادش تنها خواستار دسترسی به زندگی عادی هستند. در جنوب آسیا، واژه هجرا برای تراجنسی ها یا افراد با جنسیت سوم استفاده میشود.هجرا کسی است که ممکن است در هنگام تولد با جنسیت مرد به دنیا آمده باشد، اما به عنوان یک زن زندگی کند. برخی خود را به عنوان تراجنسی یا میانجتسی یا فقط به عنوان هجرا معرفی میکنند.

“ذهنیت جامعه باید تغییر کند”:
چیاتی گفت: “هجراها باید بتوانند مثل دیگر افراد جامعه زندگی عادی داشته باشند.” او گفت: “نگرش و اندیشه جامعه باید تغییر کند تا از اینکه هجراها برای پول مجبور به کاری نمیشوند، اطمینان حاصل شود.”

بسیاری از هجراها در جوامع منسجم زندگی می کنند. خانواده و دوستانشان اغلب آنها را طرد می کنند. بسیاری از هجراها برای امرار معاش به رقص در مهمانی ها، گدایی، و یا کار جنسی روی می آورند.

در سال ۲۰۱۳، بنگلادش هجراها را به عنوان جنسیت سوم به رسمیت شناخت. علاوه بر این، هجرا ها را به آموزش و پرورش تشویق کرد. در اوایل سال جاری، بنگلادش جنسیت هجرا را به فرم های رای گیری اضافه کرد.

چیاتی گفت: “ما خواهان فرصت هایی برابر برای اشتغال هستیم … به طوری که بتوانیم مشکلاتمان را خودمان حل کنیم.”

چیاتی به داکا تریبون گفت که خانواده او پس از استخدام او در شغل جدید، او را پذیرفته اند. چیاتی در سن ۱۲ سالگی  از خانه فرار کرد. به عنوان تنها فرزند پسر خانواده، خانواده چیاتی به انتخاب او برای زندگی به عنوان یک هیجرا احترام نگذاشتند.

او گفت: “[خانواده من] سعی کردند من را تضعیف کنند. هنگامی که فشارها شدت گرفت، من برای اولین بار از خانه فرار کردم تا به دنبال افرادی مانند من در جامعه تراجنسی ها – جایی که من احساس امنیت کرده و پذیرفته میشدم، بگردم.”

کاسی رضول هوک، رئیس این کمیسیون، گفت: “ما معتقدیم که ابتکار عمل ما موسسات دیگر دولتی و غیر دولتی را تشویق می کند تا به حقوق قشر آسیب پذیر جامعه بپردازند.”

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/bangladeshs-first-transgender-human-rights-official-to-bring-new-beginning/#gs.LM8irkQ

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com