کارزار ازدواج همجنسگرایان در کوبا یکی از بزرگترین حمایت های خود را با حمایت رئیس جمهور این کشور از برابری در ازدواج دریافت کرد.

کوبا به زودی همه پرسی را در مورد اینکه آیا قانون اساسی باید برای به رسمیت شناختن ازدواج به عنوان “دو نفر” به جای  “اتحاد داوطلبانه بین یک مرد و یک زن” تغییر کند،  برگزار خواهد کرد. میگل دیاز کانل در آوریل سال جاری ریاست جمهوری را رائول کاسترو تحویل گرفت.

او در مصاحبه تلویزیونی با “TeleSur” گفت: “رویکرد به رسمیت شناختن ازدواج بین دو نفر بدون محدودیت، به مسئله حذف همه نوع تبعیض در جامعه پاسخ می دهد.”

دیاز کانل گفت: “ما راه طولانی را طی کرده ایم و بسیاری از تابو ها شکسته شده اند.”

مجلس ملی، تغییر قانون اساسی برای جایگزینی منشور ملی سال ۱۹۷۶ را تصویب کرده است. کوبایی ها در ماه فوریه به پای صندوق های رای می روند تا نظر خود را در مورد پیش نویس قانون اساسی اعلام کنند.

تاریخچه دگرباش ستیز کوبا:
برابری در ازدواج در کوبا با مخالفت سرسختانه گروه های کاتولیک مواجه است. کلیسای کاتولیک کوبا از شهروندان این کشور خواسته است که با قانونی ازدواج همجنسگرایان مخالفت کنند. این کلیسا گفته است که کشورهای ثروتمند، “استعمار ایدئولوژیک” را از طریق ازدواج همجنسگرایان به کوبا اعمال کرده اند.

پس از آنکه به قدرت رسیدن فیدل کاسترو در سال ۱۹۵۹، او با نامناسب بودن ۲۵۰۰۰ مرد همجنسگرا برای خدمت در ارتش، آنها را به اردوگاه های کارگری فرستاد. او در سال ۲۰۱۰ برای فرستادن مردان همجنسگرا به این اردوگاه ها عذرخواهی کرد.

دولت کوبا تا سال ۱۹۹۳ افراد مبتلا به اچ آی وی و ایدز را در یک آسایشگاه تحت مدیریت اداره بهداشت دولت قرنطینه می کرد. از سال ۲۰۰۸، کوبا جراحی های تطبیق جنسیت را ارائه میدهد. اما در سال ۲۰۱۷ کاسترو اسپین خاطرنشان کرد که کمتر از ۴۰ نفر قادر به دریافت این خدمات شده اند.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/cuba-president-miguel-diaz-canel-backs-same-sex-marriage/#gs.tGTb6Ys

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com