ماف نیوز: پنج بازداشتی در شهرستان اشنویه با تودیع وثیقه‌های سنگین آزاد شدند. سه شهروند دیگر همچنان تحت بازجویی به سر می‌برند و‌ یک نفر هم به زندان اشنویه منتقل شد. اتهام مطروحه علیه تمامی این افراد مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام می‌باشد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷، «جلال ملااحمدی» از اهالی دشت‌بیل اشنویه با تودیع وثیقه‌ی ۱۸۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شد.

«کوروش عزیزی»


تلگرام ماف نیوز
جلال ملااحمدی روز ۲۳ تیرماه هنگام خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی، به بازداشتگاههای امنیتی در ارومیه منتقل شد. او به «همکاری با احزاب کرد مخالف نظام» متهم شده است‌.

همزمان «کوروش عزیزی» فرزند محمدامین پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه‌ی ٢٠٠ میلیون تومانی آزاد گردید.

کوروش عزیزی روز شنبه ۱۳ مرداد توسط نیروهای اطلاعات سپاه سیدالشهدای ارومیه بازداشت و به بازداشتگاههای این ارگان امنیتی در همین شهر منتقل شده و نهایتا روز ۲۴ شهریور به زندان اشنویه منتقل شده بود.

از همین شهرستان گزارش شده است که سه شهروند دیگر به نام‌های «حامد خالقی»، «جبرئیل سالم‌فرد» و «ایوب بهرام‌نژاد» با تودیع وثیقه‌های سنگین موقتا آزاد گردیده‌اند.

آنها اواخر مردادماه به اتهام «همکاری با احزاب کرد مخالف نظام» از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاههای امنیتی منتقل شده بودند.

«فرهاد عبدالله‌پور»


از سوی دیگر روز پنجشنبه ۲۲ شهریور، «فرهاد عبدالله‌پور» برادر هدایت عبدالله‌پور زندانی سیاسی محکوم به اعدام از بازداشتگاه اطلاعات ارومیه به زندان اشنویه منتقل گردیده و خانواده‌اش برای اولین بار پس از بازداشت توانستند با وی ملاقات کنند.

فرهاد عبدالله‌پور روز شنبه ۹ تیرماه پس از تفتیش منزل پدرش از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

در خبری دیگر در همین رابطه، از سرنوشت سه شهروند دیگر از اهالی اشنویه به نامهای «ایوب موسوی»، «شهاب میهن‌خواه» و «عادل سالم‌فرد» اطلاع دقیقی به دست نیامده است. آنها اواخر مرداد توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شدند.

اتهام مطروحه علیه تمامی این افراد مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام است و هیچ‌کدام از آنها طی مراحل بازجویی نتوانسته‌اند با دنیای خارج از بازداشتگاه ارتباط داشته باشند و از حق دسترسی به وکیل هم محروم بوده‌اند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com