یک حمله مشکوک به یک فیلم ساز همجنسگرا در لیتوانی باعث شده است که دریایی از پرچم های رنگین کمان در سرتاسر پایتخت ویلیو ( با جمعیت تخمینی ۵۷۴،۱۴۷) به اختزاز در بیاید.

پیشتر پلیس به روماس زابراوزکاس ۲۸ ساله، فیلمنامه نویس و تولید کننده در مورد اینکه پرچم رنگین کمان نصب شده بر دیوار خانه اش احتمال به آتش کشیدن شدن کل مجتمع آپارتمانی او خواهد شد، هشدار داده بود.

این آتش سوزی، که بعدها عمدی دانسته شده و به عنوان جرم ناشی از نفرت در حال بررسی است، به آپارتمان همسایه زابراوزکاس صدمه رسانده است. این حمله، پس از حمله به مقر اتحادیه همجنسگرایان لیتوانی در هفته های گذشته، که باعث خسارت جزئی به درب و پرده بیرونی مقر اتحادیه شد، دومین از این دست محسوب میشود.

زابراوزکاس به جای تسلیم شدن در برابر این حمله همجنسگراستیز، به تامس ایلجا، مدافع حقوق بشر اهل لیتوانی، پیوست. این دو با هم پول کافی برای خرید ۵۰۰ پرچم رنگین کمان جمع آوری کردند و سپس آنها را به صورت رایگان در سراسر ویلنیوس توزیع کردند.

این دو نفر، همچنین دیگران در لیتوانی را به نصب پرچم رنگین کمان و انتشار عکس های خود در رسانه های اجتماعی با هشتگ # LGBTdraugiškaLietuva است که به “LGBT Friendly Lithuania” ترجمه می شود، تشویق کردند.

زابراوزکاس از استقبال از مبارزات آنها بسیار تشویق شده است.

زابراوزکاس به مجله Calvert گفت: “من واقعا به احتزاز پرچم رنگین کمان بسیار افتخار می کنم.”

زابراوزکاس افزود: “من از اینکه پرچم رنگین کمان در سه ساختمان همسایه به محل سکونت من نصب شده، خوشحالم. این مساله به من احساس راحتی، امنیت و افتخار می دهد. در هر جامعه مجرمان وجود دارند و وجود خواهند بود، اما مهم است که چگونه ما به آنها واکنش نشان می دهیم. “

زابراوزکاس سازنده چندین فیلم در لیتوانی است. اولین فیلم بین المللی او، فیلم کوتاه Porno Melodrama بود. این فیلم در جشنواره فیلم بین المللی برلین به نمایش درآمد.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.lgbtqnation.com/2018/09/sea-rainbow-flags-fly-anti-lgbtq-arson-lithuania/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com