مردم مبارز کردستان!

سحرگاه روز شنبه ۱۷شهریور، ۳ جوان مبارز، ۳زندانی سیاسی، در زندان رجائی شهر کرج که بر اساس پرونده ای ساخته و پرداخته دستگاههای اطلاعاتی رژیم حکم اعدام به آنها تحمیل شده بود، صرفا با هدف انتقام جوئی از مردم کردستان، و مرعوب کردن آنان به اجرا در آمد. رامین حسین پناهی، زانیار و لقمان مرادی قربانی چنین سیاست جنایت کارانه ای شدند. چند ساعت بعد و در حالیکه هنوز خبر اعدام آنان اعلام نشده بود ،مقرات مرکزی هر دو حزب دموکرات کردستان و حزب دموکرات کردستان ایران با موشک های دور برد هدایت شونده ، در عمق خاک کردستان عراق مورد حمله قرار گرفتند و در نتیجه آن شماری از اعضای رهبری ، کادرها و پیشمرگان این حزب جان باختند.

چنین رویدادهائی در ایران تحت حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی جدید نیستند و تاریخ حیات این رژیم مملو از چنین جنایتهایی است، اما این بار و در شرایطی که این رژیم از هر سو آماج اعتراضات و مبارزات سرتاسری مردم در ایران قرا گرفته و در گرداب آشفتگی و بحران اقتصادی دست و پا می زند، با اینگونه اعمال می خواهد ظرفیت و توانایی تحمل مردم کردستان را، در متن بحران سیاسی کنونی بیازماید. پاسخ اولیه مردم کردستان به این آزمایش جنایتکارانه موجی از نفرت و بیزاری بود که امروز سراسر کردستان را فرا گرفته است. اما روشن است که برای بازداشتن رژیم این هنوز کافی نیست. لازم است که نیروی اجتماعی گسترده تری به حرکت در بیاید و رژیم در مقابل این جنایتهایش پاسخ قاطعانه تری بگیرد. جمهوری اسلامی باید دریابد که مردم کردستان با اینگونه اعمال جبونانه مرعوب نخواهند شد و از مبارزه خود بر علیه ستم و نابرابری، برای آزادی و دست یابی به یک زندگی بهتر عقب نخواهند نشست. با چنین هدفی است که کومه له همه مردم کردستان را به یک اعتصاب عمومی در روز چهار شنبه ۲۱ شهریور ماه فرا می خواند.

در این روز از مردم کردستان می خواهیم که با اتکای به تجارب ارزشمند گذشته خود، به جمهوری اسلامی نشان دهند که اعدام جبونانه سه جوان زندانی و موشک پرانی به آنسوی مرزها نه تنها آنها را مرعوب نمی کند، بلکه در ادامه راهی که در پیش گرفته اند، مصمم تر و سر سخت تر خواهد ساخت. ما در این روز از همه مردم، میخواهیم دست از کار بکشند و در یک حرکت هماهنگ و قاطعانه اعمال جنایتکارانه جمهوری اسلامی را محکوم کنند. کارمندان ادارات دولتی و خصوصی بر سر کار نروند، کارگران کارگاهها و کارخانجات دست از کار بکشند. مغازه ها و بازارها همگی بسته شوند. کار ثبت نام دانشجویان و دانش آموزان در این روز متوقف شود. سیستم حمل و نقل شهری از حرکت باز بماند و تنها آن مکانهایی باز باشند که نیازهای عاجل و تعطیل ناپذیر مردم را تامین میکنند.

این اعتصاب عمومی در عین حال چند خواسته معین را نیز تعقیب خواهد کرد. خواسته هائی که باید به نیروی اراده و مبارزه این مردم پی گیری و کرسی نشانده شوند.

۱ـ آزادی کلیه زندانیان سیاسی، عقیدتی و فعالان مدنی،

۲ ـ لغو کلیه احکام اعدام صادر شده در بیدادگاه های جمهوری اسلامی، لغو مجازات اعدام.

۳ـ پایان دادن به کشتار کولبران و تامین کار و ملزومات برخورداری آنها از یک زندگی انسانی .

در این روز ما از مردم کردستان عراق، که جنایت حمله موشکی در آنجا اتفاق افتاده است می خواهیم که با برپائی اجتماعات مختلف، این عمل جمهوری اسلامی را محکوم کنند و از اعتصاب عمومی مردم کردستان ایران پشتیبانی نمایند.

از همه مبارزین سیاسی در خارج کشور می خواهیم که در این روز با تجمع در مقابل سفارتخانه ها و کنسولگریهای جمهوری اسلامی و یا در مکانهای مناسب دیگر، جنایات جمهوری اسلامی را محکوم کنند و از خواسته های اعتصاب عمومی در کردستان پشتیبانی نمایند.

ما همه سازمانهای سیاسی مبارز و مترقی اپوزسیون جمهوری اسلامی و نهادهای کارگری و مدنی در ایران را به اعلام پشتیبانی از اعتصاب عمومی مردم کردستان و خواسته های بر حق آن دعوت می کنیم.

مردم مبارز کردستان !

این فراخوانی است برای به راه افتادن یک اعترض توده گیر. هماهنگی همه احزاب و سازمانهای سیاسی مخالف جمهوری اسلامی فعال در کردستان در این مورد دست آوردی است که میتواند مبارزه عمومی مردم کردستان بر علیه جمهوری اسلامی را یک گام به جلو ببرد. اجرای این اعتصاب عمومی موفقیتی بزرگ برای همه مردم کردستان با گرایشهای سیاسی متفاوت خواهد بود. پیروزی این اعتصاب حرکتی بزرگ در جهت بازداشتن رژیم از تعرض به جان زندانیان سیاسی، مبارزه برای آزادی آنها و برای پایان دادن به رنجها و سختیهایی است که بر کولبران زخمتکش روا میشود.

بگذار همه با هم و متحدانه اعتصاب عمومی روز چهار شنبه را به وسیله ای برای بازداشتن دست جرم و جنایت در زندانهای رژیم تبدیل کنیم. جگر گوشه گان ما در زندانهای رژیم جمهوری اسلامی، انسانهای شریفی که زندگی خود را وقف دفاع از آزادی و مصالح مردم استثمار شده و ستمدیده کرده اند، در انتظار این چنین پشتیبانی و حمایتی هستند. این عزیزان نباید زیر دست دشمن احساس تنهایی بکنند. پیروزی این اعتصاب عمومی پیام وفادارانه ای است که برای این عزیزان فرستاده میشود و در همان حال راهی است موثر برای نجات جان آنها.

جوانان مبارز!

پیروزی این حرکت و نشان دادن صفوف مقاومتی یکپارچه و متحد در برابر رژیم جمهوری اسلامی در گرو تلاش پیگیرانه شماست. با تلاش و کوشش خود این اعتصاب عمومی را به مثابه رمز اتحاد مردم کردستان، به سرمایه ای برای پیشروی های آتی تبدیل کنید و آن را به پیروزی برسانید.

کارگران پیشرو، فعالین سیاسی، مبارزین متشکل در تشکلهای مدنی!

اهمیت اعتصاب عمومی در کردستان در روز چهار شنبه ۲۱ شهریور در توده گیر بودن و سرتاسری بودن آن است از این رو، ضروری است که این حرکت همه شهرها و شهرکها، همه اصناف و مشاغل از شمال تا جنوب کردستان را دربر بگیرد. اعتصاب عمومی روز چهار شنبه نشان از رشد سیاسی بالای جنبش انقلابی مردم کردستان خواهد داشت. اجرای موفقیت آمیز این اعتصاب به معنای تثبیت توازن قوای جدیدی مابین مردم کردستان و رژیم جمهوری اسلامی خواهد بود. این حرکت در همان حال قدمی است که در سطح سراسری و در مقیاس همه ایران میتواند نیروبخش و راهنما باشد. بگذار با اعتصاب عمومی روز چهار شنبه ۲۱ شهریور همه این دستاوردها تامین شوند.

کمیته مرکزی کومله

سازمان کردستان حزب کمونیست ایران

۱۹ شهریور ۱۳۹۷

دهم سپتامبر ۲۰۱۸

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com