نظرسنجی جدید نشان میدهد که ۵۵ درصد از شهروندان سنگاپور از بند ۳۷۷A قانون مجازات حمایت میکنند. این آمار حاصل برگزاری نظرسنجی توسط هر دو جناح دگرباشان جنسی و مخالفان محافظه کار در مورد این بند از قانون مجازات است. بند ۳۷۷A رابطه جنسی همجنسگرایانه بین مردان را تا دو سال زندان مجازات می کند.

محقق مستقل، Ipsos Public Affairs، این بررسی را در طی چهار روز در ماه ژوئیه و اوت انجام داد. آنها از ۷۵۰ شهروند سنگاپوری و ساکنان دائمی بین سنین ۱۵ تا ۶۵ سالگی در مورد بند ۳۷۷A سوال کردند. بر اساس این پژوهش، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (۵۵ درصد) از آن حمایت کردند و تنها ۱۲ درصد از آنها با آن مخالف بودند. این نظرسنجی نشان داد که مردان و افراد بین ۵۵ تا ۶۵ سال؛ با احتمال بیشتری حامی این قانون هستند.

حرکت سنگاپور به سمت پذیرش:
قانون همجنسگراستیز سنگاپور از بند۳۷۷ قانون مجازات هند ناشی شده است. دیوان عالی هند، هفته گذشته این قانون را لغو کرد. این تصمیم برجسته، بحثی جدی در مورد قانون مشابه همجنسگراستیز در سنگاپور ایجاد کرده است.

در نظرسنجی Ipsos، همچنین از پاسخ دهندگان در این مورد سوال شد: “آیا سنگاپورها باید بتوانند در روابط همجنسگرایانه باشند؟”بیست و هشت درصد از پاسخ دهنگان موافقت خود را ابراز کردند و ۳۸ درصد از آن مخالف این مساله بودند. این آمار نشان دهنده حرکت آرام در نگرش نسبت به روابط همجنسگرایانه است. در نظرسنجی دیگری در سال ۲۰۱۴،  ۴۰۰۰ نفر در سنگاپور مورد پرسش قرار گرفتند. این نظرسنجی نشان داد که ۷۸.۲ درصد معتقدند که روابط همجنسگرایان اشتباه است.

بند ۳۷۷A در مسیز لغو:
روز سه شنبه (۱۱ سپتامبر)، بیش از ۲۶،۰۰۰ نفر تقاضای آنلاینی را برای لغو بند ۳۷۷A امضا کردند. در جناح مقابل، تقریبا ۹۰،۰۰۰ نفر درخواست حفظ این بند از قانون را امضا کرده اند.

طرفداران دگرباشان جنسی از عدم بازنگری در بند  ۳۷۷A اظهار”ناامیدی” کردند. پینک دات، از بزرگترین سازمان دهندگان رویدادهای دگرباشان جنسی در سنگاپور، گفت: “بند ۳۷۷A، کاندیدای عالی برای بازبینی و لغو شدن بود. این بند، میراث زمان استعمار توسط بریتانیا با ارزشهای ویکتوریا است.”

هفته گذشته یک وزیر سنگاپور اعلام کرد که جامعه سنگاپور باید در مورد حفظ یا لغو بند ۳۷۷A تصمیم گیری کند. کاسیویسواناتان شانموگام، وزیر حقوق و امور داخلی، گفت: ” جامعه در برابر این مساله عمیقا تقسیم شده است.”

در همین حال، یک دیپلمات سابق جانباز سنگاپوری، جامعه دگرباشان جنسی سنگاپور را به طرح چالش قانونی علیه این قانون دعوت کرد. سال گذشته، نخست وزیر لی حسین لونگ گفت که او صبر خواهد کرد تا جامعه قبل از اصلاح قانون تغییر کند.

دادگاه تجدید نظر سنگاپور در سال ۲۰۱۴ چالش قانونی مبنی بر نقض قانون اساسی توسط این بند را رد کرد.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/more-than-half-of-singaporeans-support-anti-gay-law-section-377a/#gs.J4DsqnI

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com