برای اینکه وب‌لاگ شخصی یا وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید تا بتوانید به سادگی و راحتی محتوای آن را مدیریت کنید، به سیستم مدیریت محتوا یا به اختصار CMS نیاز دارید.

وردپرس، دروپال و جوملا از جمله سیستم مدیریت‌های محتوای محبوب بین کاربران حرفه‌ای و آماتور هستند. هر سه این CMS‌ها متن‌باز هستند و به این ترتیب هر کسی می‌تواند در کد آنها تغییراتی ایجاد کند. علاوه بر اشخاص، شرکتهای بزرگ و کوچک هم از این سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده می‌‌کنند، و بر حسب نیاز پلاگین‌های مختلفی را برای آنها توسعه می‌دهند و یا از پلاگین‌ها و قالب‌های توسعه داده شده موجود استفاده می‌کنند. 

با توجه به محبوب‌بودن این سیستم‌ها و انواع پلاگین‌ها و قالبهایی که برای آنها نوشته می‌شود، برقراری امنیت سیستم‌های مدیریت محتوا بسیار مهم است. در ادامه مطلب به چند راهکار اشاره می‌کنیم.

برای خواندن این مطلب به صورت کامل روی لینک زیر کلیک کنید:

امنیت سیستم مدیریت محتوا

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com