در هلند کار داوطلبانه یا به اصطلاح هلندی آن Vrijwilligerswerk  بسیار مرسوم است. همچنین برخلاف تصور ما، مردم به آن علاقه زیادی دارند و کار داوطلبانه را عامل مهمی در پیشرفت و بهبود وضع اجتماعی و کمک به دیگران می‌دانند. اغلب تصور (خارجی‌ها) بر این است که افرادی که حقوق دولتی (Uitkering) دریافت می‌کنند، مجبور به انجام کار داوطلبانه می‌شوند و کارهایی که داوطلبانه است معمولا سطح پایین می‌باشد. اما این همه ماجرا نیست و همه کارهای داوطلبانه سطح پایین نیستند. بسیاری از هلندیانی که شغل‌هایی با درآمد بالا دارند و یا بازنشسته شده‌اند، باز کارهای داوطلبانه انجام می‌دهند و معتقدند می‌توانند از این طریق به جامعه و دیگران کمک نمایند.

کارهای داوطلبانه از کار در دست دومی‌ها کرفته وجود دارد تا کار در بیمارستان، ادارات، شهرداری‌ها و…

شما می‌توانید همچنین به نسبت علایق و توانایی‌های خودتان، کار داوطلبانه‌ای که دوست دارید انتخاب کنید، و حتی ساعت‌هایی که در هفته دوست دارید به این کار اختصاص دهید تنظیم کنید.

کار داوطلبانه برای افرادی که تازه وارد هلند شده‌اند می‌تواند بسیار مفید باشد، به دلایل زیر:

– باعث ارتباط با مردم می‌شود.

– باعث تقویت زبان هلندی می‌شود.

– از احساس گوشه‌گیری و افسردگی جلوگیری‌می‌کند.

– موجب آشنایی با فرهنگ، قوانین و کارهای اداری هلند می‌شود.

– به رشد اجتماعی شما در جامعه جدید کمک می‌کند.

از طریق وبسایت زیر شما می‌توانید برای انجام کارهای داوطلبانه ثبت نام کنید و برای کار داوطلبانه‌ای که در نزدیکی محل سکونت خود تمایل دارید اعلام آمادگی کنید و یا آگهی‌های موجود برای کارهای داوطلبانه را در وموقعیت‌ها و شهرهای مختلف هلند مشاهده کنید:

www.vrijwilligerswerk.nl

تهیه شده توسط: کانال زندگی در هلند

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com