یک زن تراجنسی هندی که قبلا از دانشگاهش برای ایجاد دستشویی های مناسب برای دانشجویان تراجنسی درخواست کرده بود، در حال حاضر همین درخواست را به مقامات دولتی ارائه کرده است.

دهانانجای چاوهان منگالموخی، دو سال پیش اولین دانشجوی آشکارا تراجنسی انشگاه پنجابی شد، اما به سرعت در استفاده از دستشویی های این موسسه به مشکل برخورد. او مجاز به استفاده از دستشویی های زنان نبود و وقتی از دستشویی های مردان استفاده می کرد، مورد آزار و اذیت قرار می گرفت.

او در نامه ای به معاون دانشگاه، درخواست ساختن دستشویی های مجزا برای دانشجویان تراجنسی را مطرح کرد. از واحدهای جداگانه برای دانشجویان فرانسوی ساخته شده است. علی رغم تعجب او، به درخواستش پاسخ مثبت داده شد.

دهانانجای در حال حاضر، پس از حکم قاطع دیوان عالی کشور مبنی بر لغو همجنسگرایی در هند، شجاعت طرح درخواستش برای ساخته شدن دستشویی های مناسب برای تراجنسی ها در سراسر کشور را از مقامات دولتی پیدا کرده است.

دهانانجای، که اکنون مدیر یک گروه حمایت از دگرباشان جنسی به نام “Saksham Trust” است، گفت که تراجنسی ها اغلب در هنگام استفاده از توالت های عمومی در هند، مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. او به تازگی اظهار داشت که هنگام تلاش برای استفاده از یک توالت عمومی، زنی از ورود او به دستشویی زنان ممانعت به عمل آورده است. وقتی او سعی کرد که از دستشویی مردان استفاده کند، آنها به او خندیدند.

او در گذشته در مورد حقوق تراجنسی ها در هند سخن گفته است. او به hindustantimes.com گفت که پس از اتمام تحصیل اش در دانشگاه پنجابریال برای دوره ی فوق لیسانس، “گزینه جنسیت سوم” را در فرم پذیرش خود قرار خواهد داد. او همچنین به آنها گفت که آزار و اذیت بسیار رایج است و جنسیت او اغلب موضوع جوک های دیگر دانشجویان است. دهانانجای همچنین گفت که مردم اغلب به گمان اینکه که او یک کارگر جنسی است، در محوطه دانشگاه به او در محوطه دانشگاه نزدیک میشوند. این مساله او را مجبور به تاکید بر دانشجو بودنش کرده است.

دادخواست وی برای دستشویی های بیشتربرای افراد تراجنسی در هفته اعلام رای دادگاه عالی مبنی بر لغو جرم انگاری همجنسگرایی طرح شده است. در این حکم پنج قاضی از جمله رئیس دادگستری، دیاپک میسرا، قانونی را که “هر گونه رابطه جنسی همجنسگرایانه بین دو بزرگسال اعم از همجنسگرا و دگرجنسخواه را جرم می داند، نقض قانون اساسی است”.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/09/08/transgender-indian-woman-bathrooms-appeal/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com