نخست وزیر مالزی، تازیانه زدن دو زن برای داشتن رابطه جنسی همجنسخواهانه در کشور محکوم کرد و گفت: ” این مجازات ایده عدالت و محبت اسلام را منعکس نمی کند”.

 روز دوشنبه (۳ سپتامبر)، دو زن سی و دو و بیست و دو ساله، در برابر جمعیتی حدود ۱۰۰ نفر مجبور به تحمل احرای حکم تازیانه شدند. این زوج بعد از آنکه مقامات ارشد عملیات شریعت در منطقه شمال شرقی ترنگاون آنها را در یک ماشین و در حال برقراری رابطه جنسی یافتند، به این مجازات محکوم شدند.

ماهاتیر محمد، رهبر این کشور، با انتشار ویدیویی در توییتر، این مجازات را مورد انتقاد قرار داد و افزود که این زنان به دلیل اینکه اولین بار است که متهم به چنین جرمی شده اند، نباید حکم تازیانه دریافت میکردند.

بر اساس گزارش Channel NewsAsia، این نخست وزیر ۹۳ ساله گفت: “کابینه پرونده این دو زن را مورد دو زن مورد بررسی قرار داد و معتقد است که [مجازات تازیانه ] آرمان های اسلام از عدالت و محبت را منعکس نمی کند. از آنجا که این اولین باری است که این زنان به این جرم مرنکب شده اند، باید به نصیحت اکتفا میشد و مجازات تازیانه صادر نمیشد. کابینه معتقد است که در صدور حکم، شرایط هر پرونده باید در نظر گرفته شود. ما می توانیم تحت اسلام، مجازات هایی را که سبک تری همراه با مشاوره و نصیحت صادر کنیم.”

وی افزود: “ما باید نشان دهیم که اسلام مذهبی بی رحم که آبروی مردم را با مجازات های شدید می برد، نیست.”

هفته گذشته، اجرای حکم این دو زن به “دلائلی فنی”، به تاخیر افتاد، اما نهایتا در روز دوشنبه و در مقابل جمعیتی حدود ۱۰۰ نفر به اجراء شد.  این دو زن همچنین هر یک به پرداخت جریمه نقدی RM3،۳۰۰  هرکدام با جریمه چهار ماه زندان در صورت عدم پرداخت، مواجه شدند.

رابطه جنسی همجنسخواهانه در کشور مالزی ممنوع است و در فهرست جرایمی که “علیه نظم طبیعت” هستند قرار دارد. راشل چوها هوارد، محقق عفو بین الملل مالزی، به PinkNews گفت که مجازات تازیانه وجشتناک و کم سابقه است.

او گفت: “بر اساس اطلاعاتی که ما داریم، این اولین باری است که چنین مجازاتی در این کشور برای روابط همجنسخواهانه به این شکل برای چنین به اصطلاح جرمی تحمیل شده است. ما معتقدیم که بسیاری از مجازات های به صورت خصوصی اجرا میشوند. “

او گفت: “این واقعیت که این حکم در دادگاه و پیش روی فعالان، مقامات، اعضای خانواده و ده ها تن از تماشاچیان صادر شد، “نشانه حرکت مالزی به سمت تبدیل شدن به مکانی خصمانه تر است. ما فوق العاده نا امید هستیم و آن را به عنوان یک شکست بزرگ محسوب میکنیم. فضای رو به رشد آزار و اذیت ایجاد شده استو مالزیایی ها از این مساله میترسند. آنها احساس میکنند که به طور فزاینده ایی در معرض خطر هستند. در سال های اخیر، این سطح از خصومتی اکنون دگرباشان جنسی با آن مواجه هستند بی سابقه است.”

Save Malaysian LGBT Community، یک گروه فعال در این کشور، به PinkNews گفت که دگرباشان جنسی از جامعه محلی تهدید دریافت کرده اند.

عدالت برای خواهران (JFS) و خواهران در اسلام، دو گروه دیگر طرفدار دگرباشان جنسی در مالزی، در بیانیه مشترک، اجرای حکن تازیانه را مخوف و خطا در اجرای عدالت دانستند.

JFS پیشتر این مجازات را “نقض آشکار” شأن و منزلت زنان و حقوق آنها دانسته و آنرا با “شکنجه” مقایسه کرد.

مالزی در حال حاضر در حال نزاع سیاسی بر سر حقوق دگرباشان جنسی که توسط مجاهد یوسف روا، وزیر دولت مالزی، با حذف کس دو فعال حقوق دگرباشان جنسی که پرچم ملی این کشور را در دست داشتند، آغاز شد، است.

پس از حکم دادگاه، پلیس مالزی در کوالالامپور پایتخت این کشور  به یک کلاب همجنسگرایان حمله کرد.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/09/06/malaysia-prime-minister-condemns-caning-women-gay-sex/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com