آیت الله مکارم شیرازی:
امروز گرانی ۱۰۰ درصد و ۲۰۰ درصد داریم و حقوق بگیران، کارمندان و کارگران ما بیچاره شده اند

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به گرانی های اخیر و کشف انبارهای احتکار کالا بیان کرد: گرانی ۲۰۰ درصدی شوخی نیست/ اجناس احتکار شده باید به قیمت عادلانه به مردم فروخته شود، نه اینکه اجناس در انبارها باقی مانده و درب آن پلمب شود.
آیت الله مکارم شیرازی (۱۴شهریور) با اشاره به گرانی های اخیر در کشور گفت: مسئولین محترم بدانند این روزها در هر جلسه ای می نشینیم، سخن از گرانی است؛ بحث روز مردم، گرانی است، ای کاش گرانی ۲۰ درصد و ۵۰ درصد بود، امروز گرانی ۱۰۰ درصد و ۲۰۰ درصد داریم و حقوق بگیران، کارمندان و کارگران ما بیچاره شده اند.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه مسئولین باید این مسائل را جدی بگیرند افزود: این مسائل نه تنها شوخی نیست بلکه سرنوشت ساز است؛ باید مسئولین شبانه روز به فکر حل مشکلات باشند و دلخوش به این نباشند که این گرانی ها ناشی از فشارهای خارجی است بلکه بسیاری از مشکلات، داخلی است و باید با مدیریت درست آن را حل کرد؛ تا به امروز هرچه مسئولین دولت، مجلس و قوه قضائیه دور هم نشستند، خبری نشد و باید فکری برای این مسائل کرد.
این مرجع تقلید تصریح کرد: در چنین شرایطی برخی از تجار و کسبه که تعدادشان کم نیست تا وقتی بالارفتن قیمت اجناس را مشاهده می کنند اقدام به احتکار و مخفی کردن کالاها کرده و در گران فروشی با یکدیگر مسابقه می دهند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام تصریح کرد: احتکار کننده ملعون است و بر اساس روایات احتکارکنندگان به بیماری صعب العلاج، فقر و تنگدستی گرفتار می شوند.
آیت الله مکارم شیرازی در خصوص کشف انبارهای احتکار کالا بیان کرد: باید اجناس احتکار شده به قیمت عادلانه به مردم فروخته شود نه اینکه اجناس در انبارها باقی مانده و درب آن پلمب شود.

منبع: خبرگزاری شبستان، خبرگزاری رسمی حوزه

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com