ماف نیوز: نجف مهدی‌پور روزنامه‌نگار ایلامی از سوی دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، «نجف مهدی‌پور» صاحب‌امتیاز و مدیر مسئول دوهفته‌نامه‌ی تعلیق‌شده‌ی «باخترزمین» به دادگاه انقلاب ایلام احضار شده و حکم یک سال حبس تعزیری به وی ابلاغ شد.

«نجف مهدی‌پور»

تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «این رأی قابل تجدیدنظر بوده و حکم، با اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام برای وی صادر شده است.»

پیش از این، انتشار مقالات انتقادی از سران‌ جمهوری اسلامی در رابطه با نقض حقوق بشر و سیاستهای خارجی نظام، تعطیلی دوهفته‌نامه‌ی باخترزمین را در پی داشت که آقای مهدی‌پور صاحب‌امتیاز آن بود.

نجف مهدی‌پور کارشناس ارشد علوم سیاسی و کاندیدای دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی بود که صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان رد شد. آن‌زمان در برگه‌ی رد صلاحیت که به وی داده شد، علت رد صلاحیتش «عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران» قید شده‌ بود.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com