ماف نیوز: یک بازداشتی از اهالی اشنویه و یک فعال مدنی در سنندج پس از اتمام بازجویی‌ها آزاد شدند. همزمان یک تن هم در شهرستان جوانرود به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» بازداشت شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷، «شاکر مرویی» با تودیع وثیقه‌ی ۸۰ میلیون تومانی از سوی اداره‌ی اطلاعات ارومیه تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه به صورت موقت آزاد شد.

روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد، شاکر مرویی ۳۶ ساله در شهر اشنویه بدون ارائه‌ی حکم‌ قضایی پس از تفتیش محل سکونتش توسط نیروهای امنیتی به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاههای امنیتی در ارومیه منتقل شده بود.

«جمال اسدی»

تلگرام ماف نیوز
اخیرا به جز وی ۱۰ تن دیگر به نامهای «منصور عمرزاده»، «صابر خلیفه»، «یوسف احمدی»، «کامل احمدی»، «طیب بامروت»، «کورش عزیزی»، «مقدیر محمدزادە»، «ابوبکر میناپاک»، «محمدامین قاضی» و «موسی محمودی» در ارتباط با احزاب کُردی در اشنویه بازداشت شده‌ بودند.

در خبری دیگر روز پنجشنبه ۸ شهریور، «جمال اسدی» از فعالین مدنی در سنندج به اداره‌‌ی اطلاعات این شهر احضار و‌ پس بازداشت شده و بعد از بازجویی به مدت ۸ ساعت، آزاد شد.

او در اسفند ۹۶ هم یک بار دیگر در آستانه‌‌ی هشتم مارس روز جهانی زن بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی، به صورت موقت آزاد شده بود.

همزمان از شهرستان جوانرود گزارش شده است که روز پنجشنبه ۸ شهریور، «لطیف احمدی» از اهالی بخش کلاشی و ساکن شهر جوانرود به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» بازداشت و به محل نامشخصی منتقل شد.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com