بریانا تیتون، زن تراجنسی که خود را “بیگانه سیاسی” توصیف میکند، می تواند نخستین نماینده رسمی تراجنسی ایالت کلرادو باشد.

تیتون به عنوان نامزد دموکرات در انتخابات ناحیه ۲۷ کلرادو شرکت کرده است. ناحیه ۲۷ محافظه کار است. در واقع جمهوری خواهان از سال ۲۰۱۱ تا کنون در این منطقه با اختلاف دو رقمی پیروز بوده اند.

از لحاظ سیاسی تجربه تیتون، او نماینده ایالتی کارزار انتخابات برنی سندرز در سال ۲۰۱۶ بوده است. او در سال گذشته نیز به عنوان خزانه دار صندوق دگرباشان جفرسون انتخاب شد. نامزدی او در ناحیه ۲۷، اولین تلاش او برای رسیدن به یک پست سیاسی مهمتر است. تیتون به این واقعیت که کار بزرگی پیش رو دارد، واقف است و برای این چالش آماده است.

تیتون معتقد است که مبارزات انتخاباتی خانه به خانه اش می تواند دموکرات ها را در نوامبر برگرداند. با این وجود، او تنها نیست، زیرا وی از حزب دموکراتیک دولت حمایت می کند.

تیتون به Westword گفت: “ما می دانیم که رای دهندگان تایین کننده نتیجه این انتخابات هستند. من مهم نیستمم من تمام پاسخ ها را ندارم. من می خواهم ایده ها و داستان های آنها را بشنوم و با آنها در گفتمان قرار بگیرم تا بتوانم جایی که ما در باورها و اهدافمان مشترک هستیم را پیدا کنم. تنها راه رسیدن به این هدف، داشتن گفتگوی سازنده است.”

تصمیم تیتون برای نامزدی در انتخابات، پس از اینکه مجلس سنای کشور با اکثریت جمهوری خواه، از امضای پروانه ممنوعیت تبدیل درمانی در سال ۲۰۱۷، امتناع ورزید، ناشی شده است.

او گفت: “ما باید مردم بیشتری را برای درک مسائل واقعی نیاز داریم و نباید به منافع خاص و لابی گران برای معنی کردن مسائل تکیه کنیم. من واقعا می توانم بی طرفانه این مسائل را بررسی کنم و واقعیت ها را بر اساس شواهد پیدا کنم.”

خارج از سیاست:
تیتون علاوه بر فعالیت های سیاسی، در حال حاضر اتمام دومین دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه دنور است. او خود را یک زمین شناس و مهندس نرم افزار میداند.

تراجنسی الهام بخش:
تیتون، که ۴۰ سال دارد، سه سال مراحل تطبیق جنسیت را آغاز کرد. او از افزایش اخیر تعداد نامزدهای سیاسی تراجنسی در سراسر کشور الهام می گیرد. در اوایل ماه جاری، کریستین هالکویست به عنوان نخستین زن تراجنسی در دور اول انتخابات فرمانداری در ورمانت پیروز شد. سال گذشته، دانیکا روم نخستین تراجنسی بود که با شکست رقیب ضد دگرباشان جنسی، در دولت ایالات متحده آمریکا انتخاب شد.

تیتون گفت: “برنده شدن دانیکا نشانه این بود که پیروزی ممکن است. مدت زیادی نیست که من به عنوان یک تراجنسی در جامعه هستم پس نمیتوانم از اینکه چگونه در جامعه پذیرفته میشوم، مطمئن باشم. فکر می کنم فرهنگ خیلی تغییر کرده است. من بچه های زیادی را می بینم، بسیاری از بچه های دوستانم را می بینم، که از تراجنسی بودن هرگز متعجب نمیشوند. آنها واقعا پذیرفته اند و فرهنگ در حال تغییر است.”

زمان تغییر:
تیتون در نیویورک بزرگ شد اما ده سال پیش به کلرادو نقل مکان کرد.

او گفت: “من به نوعی در زمانیکه مردم واقعا در مورد این مسائل در گنجه بودند، بزرگ شدم. تغییر بزرگی در حال رخ دادن است و من فکر می کنم که اکنون مردم میتوانند بینند که افراد حاشیه نشین، اعضای مولد جامعه هستند. ما از هیچ کس دیگری متفاوت نیستیم. هویت ما واقعا مهم نیست ما فقط می خواهیم اعضای مولد جامعه باشیم و به بهبود موقعیت جامعه کمک کنیم. ما هستیم.”

او ادامه داد: “افرادی که از من حمایت می کنند، در مورد آنچه من انجام می دهم و در مورد مسائل و پیام من بسیار پرشور هستند.باید بیرون بروید، با مردم ارتباط برقرار کنید و صادقانه و معتبر باشید، که من هر روز هستم. من معتبر هستم مردم این را می بینند، و آنها به طور بسیار مثبتی پاسخ می دهند. در سال جاری، بسیاری از رأی دهندگان غیر وابسته را به نفع خود، متقاعد خواهیم کرد.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/brianna-titone-trans-representative-colorado/#gs.wnUFMiw

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com