یک روحالقدس ارتدوکس در مولداوی که در یک برنامه تلویزیونی آب مقدس بر روی یک لزبین پاشید، مجبور به جبران خسارت و عذرخواهی عمومی از او خواهد شد.

دادگاه این روحالقدس ارتدوکس که گنادیه والوتا نام دارد را برای پاشیدن آب مقدس به روی فعال حقوق دگرباشان جنسی، آنجلیکا فرولو، متهم به “تحریک به تبعیض بر اساس باورها و نشانه های گرایش جنسی”  کرده و مجرم اعلام کرد. دادگاه مجازات جریمه نقدی ۷۱۵ دلاری به عنوان خسارت و پرداخت هزینه های حقوقی آنجلیکا توسط والوتا را درنظر گرفته است.

 مولداوی، کشور شوروی سابق، در نزدیکی اوکراین قرار دارد و یکی از فقیرترین کشورهای اروپا است.

این حادثه در سال ۲۰۱۴ و در جریان یک بحث تلویزیونی اتفاق افتاد. والوتا با پاشیدن آب مقدس به فرولو، دعا کرد که این کار به “رانده شدن ارواح خبیسه از همه نمایندگان جامعه دگرباشان جنسی” کمک کند.

فرولو به شورای پیشگیری و مبارزه با تبعیض و تضمین برابری، برای تحریک به تبعیض و نقض آزادی عقیده که شامل فقدان اعتقادات مذهبی نیز می شود،شکایت کرد.

فرولو به Gay Star News گفت: «او آب مقدس را آورد و به روی من پاشید، حتی زمانی که گفتم من مذهبی نیستم و از او خواسته ام که این کار را نکند، او به کارش ادامه داد.”

شورا در ماه ژوئن ۲۰۱۴ به نفع فرولو رای داد.

سپس او برای مجلور کردن والوتا به عذرخواهی و جبران خسارت اخلاقی و هزینه های حقوقی، جمعآ ۷۱۵ دلار، شکایت کرد.

این فعال گفت که او از شورا و حکم دادگاه خوشحال است، زیرا نشان می دهد که قانون در مولداوی اجرا میشود.

او گفت: “در کشور ما، دین ارتدوکس بسیار جسور است. بعضی از نمایندگان این دین معتقدند که می توانند کاری را که می خواهند انجام دهند، به احساسات و حقوق دیگران نوجه نکنند. بنابراین، این تصمیم یادآور خوبی در مورد برابری و حاکمیت قانون است.”

وسواس والوتا در مورد دگرباشان جنسی:
والوتا از بین بردن جامعه دگرباشان جنسی در مالداوی را ماموریت خود ساخته است. او به در رویدادهای جشن غرور میرود تا شرکت کنندگان را با آب مقدس تمیز کند.

فرولو میگوید: “او در حقیقت وسواسی است، او هر ساله به رژه غرور می آید و به روی ما و مسیری که در آن رژه میرویم، آب مقدس می پاشد. من نمی توانم بگویم که او نماینده نظر همه مردم مولداوی است، اما همجنسگراستیزی و تراجنسی هراسی در مولداوی هنوز بسیار رایج است.”

اما همه شهرواندان مولداوی ها ضددگرباش نیستند.

فرولو هماهنگ کننده لابی و برنامه تنها حمایت از حقوق دگرباشان جنسی درمولداوی، سازمان غیر دولتی، Gender-Doc M، می باشد. او می گوید که برنامه های آموزشی آنها باعث شکل گیری دیدگاه مثبت مردم نسبت به دگرباشان جنسی در کشور شده است.

وی گفت: “در عین حال، هر روز به تعداد افرادی که از ما حمایت میکنند و دوستانه رفتار میکنند، اضافه میشود. ما معتقدیم دلیل اصلی این تغییر در دیدگاه شهروندان مولداوی، سفر به کشورهای اروپایی و کمپین های اطلاعات اجتماعی ما است.”

والوتا، نسخه ایی متفاوت از رویدادها دارد و قصد دارد تا برای بازنگری در تصمیم دادگاه اقدام کند.

او در وب لاگ حمایت از ارتودوکس سازمانش نوشت:”آزار و اذیت آغاز شده است. دروغ گفتن قانونی است. ویدئویی وجود دارد که در آن روشن است که من آب مقدس را به روی این لزبین نریختم. اما حکم دادگاه DPM [حزب دموکراتیک مولدووا-O.C.] به دلیل حمایت آنها از لیبرال ها و دگرباشان جتسی است.  این اتفاقی است که برای همه کسانی که گناه را تحمل نمی کنند، خواهد افتاد. ما بزودی مجازات زندان را برای این افراد وضع خواهیم کرد. ما دست از مبارزه بر نخواهیم داشت.”

حقوق دگرباشان جنسی در مولداوی:
به گفته فرولو ، اگرچه  همجنسگرایی در این کشور قانونی است، و کشور تبعیض بر اساس هویت جنسی و جنسیت را ممنوع کرده است، بسیاری از دگرباشان جنسی در مولداوی هویت جنسیتی و / یا جنسیت خود را مخفی نگه می دارند.

او میگوید: “معمولا دگرباشان جنسی ترجیح می دهند که آشکارسازی نکنند، زیرا این کار همواره با ریسک طرد شدن از خانواده ها، دوستان و همکاران را به همراه دارد. همچنین، جنایت های زیادی ناشی از تنفر از همجنسگرایی و تراجنسی هراسی، نیز  تبعیض رخ میدهند.”

اما او روشن است که دگرباشان جنسی باید مبارزه برای حقوقشان را ادامه دهند. پیروزی قانونی او در برابر این کشیش نشان می دهد که کشور از جامعه دگرباشان جنسی حمایت میکند.

او میگوید: “ما باید حقوق و آزادی های مان را، حتی زمانی که فکر می کنیم که وجود ندارند، حفظ کنیم. هیچ کس این دنیا را برای ما تغییر نخواهد داد. و اکنون می دانم که امکان پیروزی در یک پرونده علیه رهبر مذهبی حتی در یک کشور بسیار مذهبی وجود دارد.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/deacon-found-guilty-of-throwing-holy-water-on-lesbian-has-to-pay-her-compensation/#gs.lR4whSQ

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com