یک زن از دولت هنگ کنگ برای اجازه ندادن ثبت قانونی مشارکت مدنی با شریک زندگی همجنسگرایش شکایت کرده است. این زن که با اسم مستعار ام.ک شناخته می شوند، گام تاریخی را برای مقابله با دولت در این مورد برداشته است.

او این دادخواست را در ماه ژوئن به دادگاه عالی داد. دادگاه در روز جمعه (۲۴ آگوست) اولین جلسه دادرسی را برگزار کرد.

او استدلال می کند که جلوگیری از ورود قانونی وی به یک مشارکت مدنی، حریم خصوصی و حقوق برابر او را نقض می کند. وکلای ام. ک ادعا می کنند که این مساله نقض قانون اساسی و حقوق شهروندی است.

حکم دادگاه عالی می تواند پیامدهای فراوانی برای هنگ کنگ داشته باشد. در حال حاضر، ازدواج همجنسگرایان یا مشارکت مدنی آنها در هنگ کنگ به رسمیت شناخته نمیشود.

بر اساس گزارش SCMP، وکلای دولت زمان بیشتری را برای جمع آوری اسناد پرونده درخواست کرده اند. قاضی آندرسون چو کاو مینگ با این درخواست موافقت کرده و گفته است که انتظار دارد که این پرونده در نیمه اول سال ۲۰۱۹ دادرسی شود.

ازدواج همجنسگرایان در هنگ کنگ:
وکلای ام.ک در دادگاه استدلال کردند که همه شهروندان حق دارند که وارد مشارکت رسمی شوند.

وکیل Ng Gene-bond گفت: “ما می خواهیم امکان قانونی کردن رابطه برای همه، صرف نظر از هویت جنسی آنها فراهم شود.”

چالش قانونی ام.ک همزمان با تغییرات بزرگ در قانون اساسی برای دگرباشان جنسی همراه شده است.

در ماه ژوئیه، یک زن بریتانیایی به نام QT، در یک نبرد هفت ساله با اداره مهاجرت پیروز شد. دادگاه تجدید نظر، نهایتآ به نفع QT  و دریافت ویزای وابستگی از طریق همسرش که در هنگ کنگ استخدام شده است، حکم داد.

پس از حکم QT، حمایت عمومی از برابری ازدواج برای اولین بار در تاریخ، بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

اما در یک تصمیم ناامید کننده، دادگاه تجدید نظر شریک عشقی کارمندی در هنگ کنگ را به رسمیت نشناخت. اگنس لئونگ چان وانگ که از سال ۲۰۰۲ برای اداره مهاجرت کار میکند، به دلیل به رسمیت شناخته نشدن ازدواجش با اسکات آدامز نیوزیلندی، شکایت کرد.

سال گذشته، لئونگ در برابر کارفرمای سابق خود در دادگاه اول دادگاه که امتناع از مزایای مساوی با خلاف قانون اساسی بوده و تبعیض علیه گرایش جنسی او است، پیروز شد. او همچنین از اداره مالیات برای به رسمیت نشناختن ازدواجش شکایت کرد.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/woman-sues-hong-kong-government-for-not-allowing-same-sex-civil-partnerships/#gs.fo_YAMY

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com