پلاک یادبودی که در مقابل شهرداری پاریس هتل دو ویل برای گرامیداشت یاد آخرین قربانیان اعدام هم‌جنس‌گرایان بنا شده بود در روز ششم اوت ۲۰۱۸ مورد حمله خرابکارانه و هم‌جنس‌گراستیزانه قرار گرفت.

این پلاک در سال ۲۰۱۴ برای گرامیداشت یاد دو تن به نام‌های برونو لنوآر و ژان دی‌یو برقرار شد که در آن مکان در سال ۱۷۵۰ اعدام و سوزانده شدند. این دو آخرین مردانی بودند که پیش از جرم‌زدایی در سال ۱۷۹۱، بخاطر هم‌جنس‌گرایی‌شان در فرانسه اعدام شدند.

خرابکاران چهره پلاک را با رنگ سیاه کثیف کردند و کاغذهایی به آن چسباندند که بر روی آن نوشته شده بود: «برای اینکه بچه درست کنم باید مرد باشم و هم‌جنس‌گرا نباشم.»

آن هیدالگو، شهردار پاریس، که شهرش میزبان رقابت‌های هم‌جنس‌گرایان (موسوم به المپیک هم‌جنس‌گرایان) در همین ماه بود تصویری از این حمله هم‌جنس‌گراستیزانه را توییت کرد و نوشت: «از آخرین نمونه اعمال هم‌جنس‌گراستیزانه و شرم‌آور شوکه شده‌ام.»

این سومین حمله هم‌جنس‌گراستیزانه در سه ماه گذشته در پاریس بود. در ماه می، گل‌هایی که بر روی این پلاک یادبود گذاشته شده بود به آتش کشیده شد و در اتفاق در محله ماغه که قلب اجتماعات هم‌جنس‌گرایان است، پیاده‌رویی که به شکل رنگین‌کمان رنگ شده بود با دشنام‌های هم‌جنس‌گراستیزانه پوشانده شد.

 

شش‌رنگ – منبع:

https://www.dw.com/en/vandals-hit-paris-plaque-for-frances-last-executed-gays/a-44976704

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com