اکثریت مردم در روسیه بر این باورند که تبلیغات دگرباشان جنسی در تلاش است تا ارزشهای سنتی روسیه را تضعیف کند. این نظرسنجی توسط کرملین و وسط شرکت دولتی WCIOM انجام شده است.

در این نظرسنجی، از روس ها در مورد اینکه آیا آنها معتقدند که گروه های دفاع از حقوق دگرباشان جنسی در تلاش برای خراب کردن ارزش های معنوی ملت هستند، سوال شد. ۶۳٪ از کسانی که مورد پرسش قرار گرفتند گفتند که به این مساله باور دارند. بر اساس این نظرسنجی، تعداد بسیار کمی اهداف فعالین حقوق دگرباشان جنسی را مخرب دانستند. نها ۲۴ درصد از افراد در این نظرسنجی بر این باور هستند که “تبلیغ در رابطه با روابط جنسی غیر سنتی در روسیه وجود ندارد.”

۱۳٪ باقی مانده در این رابطه نظری نداشتند.

بر اساس گزارش نیوزویک،۶۶ درصد از پاسخ دهندگان به توطئه هماهنگ برنامه ریزی شده توسط افرادی مجهول الحویه که متعهد به بازنویسی تاریخ روسیه هستند،باور دارند. آنها بر این باورند که این گروه قصد تغییر حقایق تاریخی به منظور آسیب رساندن به روسیه و کاهش عظمت آن را دارند.

تنها ۲۶ درصد از شرکت کنندگان با این تئوری مخالف بودند.

قانون منع تبلیغات برای همجنسگرایی:
اصطلاح “تبلیغات” به طرح “منع تبلیغات برای همجنسگرایی” در روسیه که در سال ۲۰۱۳ به اجرایی شد، اشاره میکند.

این لایحه جریمه هایی را به عنوان مجازات برای هر کسی که از نمادهای دگرباشان جنسی استفاده کرده و یا تصویر مثبتی از دگرباشان جنسی به افراد زیر سن نشان دهد، در نظر میگیرد. استدلال این مجازات، طبقه بندی تبلیغات برای همجنسگرایی به عنوان مضر برای کودکان ذکر شده است.

در اوایل ماه جاری، یک فرد ۱۶ ساله اولین کسی بود که تحت این لایحه جریمه شد.

ماکسیم نوروف به دلیل انتشار تصاویری از مردانی که با کمی برهنگی یکدیگر را در آغوش گرفته بودند، در شبکه اجتماعی Vkontakte، جریمه شد. کمیسیون مربوط به امور نوجوانان، نوروف را به جرم “تبلیغ روابط جنسی غیر سنتی بین افراد زیر سن قانونی” محکوم کرد.

فعالان حقوق دگرباشان جنسی، به دلیل اینکه نوروف اولین کسی است که بدون تبلیغ و مبارزه فعالانه برای حقوق دگرباشان جنسی تحت این قانون محکوم شده است، ابراز نگرانی کردند. پیشتر، این لایحه به عنوان توجیهی برای تضعیف اعتراضات و مبارزات فعالان حقوق دگرباشان جنسی مورد استفاده قرار می گرفت.

در سال ۲۰۱۷، دادگاه اروپایی حقوق بشر تصریح کرد که قانون تبلیغات برای همجنسگرایی روسیه، قوانین مربوط به معاهدات اروپا و حقوق مردم را در رابطه با آزادی بیان نقض کرده و موجب تبعیض علیه دگرباشان جنسی شده است. کرملین در پاسخ به این رای، حکم دادگاه را ناعادلانه دانست.

روسیه به نقض حقوق دگرباشان جنسی شهرت داشته و محکوم کردن جامعه محلی دگرباشان جنسی توسط مقامات دولتی شایع است.

در نظرسنجی اخیر انجام شده توسط ILGA-Europe در رابطه با حقوق دگرباشان جنسی در ۴۹ کشور در اروپا و آسیای غربی، روسیه به عنوان دومین کشور اروپایی با سابقه ایی بد در این رابطه مورد طبقه بندی کرد. به طور کلی روسیه در مکان پنجم از پایین ترین استانداردها قرار میگیرد.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/kremlin-releases-survey-saying-most-russians-believe-in-lgbti-conspiracy/#gs.27sHUUs

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com