ماف نیوز: سه بازداشتی در سنندج و یک تن در اشنویه با تودیع وثیقه آزاد شدند. همزمان یک شهروند در شهر ایلام و دو تن دیگر در شهرستان اشنویه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند. اتهام مطروحه علیه تمامی این افراد در رابطه با احزاب کُردی بوده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷، «سیروان ارغوانی» ٢۶ ساله فرزند خداکرم، «امیر رضایی» ٢۵ ساله فرزند جمیل و «فرزاد صادقی» ٣۴ ساله فرزند حبیب با تودیع وثیقه‌های ۵۰ میلیون تومانی از سوی اداره‌ی اطلاعات سنندج آزاد شدند.
تلگرام ماف نیوز
روز یکشنبه ۲۴ تیرماه، سیروان ارغوانی، امیر رضایی و فرزاد صادقی از اهالی روستای تنگیسر از توابع بخش سیروان طی تماسی تلفنی به اداره‌ی اطلاعات سنندج احضار و متعاقبا بازداشت شدند.

همزمان «منصور عمرزاده» پس از دو هفته بازجویی در اشنویه با تودیع وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی پس از اتمام بازجوییها به صورت موقت تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شد. منصور عمرزاده از اهالی دشت‌بیل، روز شنبە ١٣ مرداد در شهرستان اشنویه بازداشت شده بود.

همچنین از شهرستان ایلام گزارش شده است که «محی‌الدین غیاثی» روز ۲۸ مرداد از سوی نیروهای امنیتی به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاههای امنیتی منتقل شده است.

روز شنبه ۲۷ مرداد هم یک شهروند به نام «محمدامین قاضی» از اهالی روستای گندویلا از توابع اشنویه پس از تفتیش محل سکونتش از سوی نیروهای امنیتی بازداشت گردید.

قبل از آن در روز چهارشنبه ۲۴ مرداد هم «موسی محمودی» ۴۵ ساله از اهالی روستای گندویلا از توابع اشنویه بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافت.

اتهامات مطروحه علیه این افراد مرتبط با احزاب کُردی هستند اما تاکنون اطلاع دقیقی از مصادیق این اتهامات کسب نشده است‌.

این افراد تاکنون موفق به برقراری تماس با دنیای خارج از بازداشتگاه‌های امنیتی و‌ یا ملاقات با اعضای خانواده‌شان نشده و از حق برخورداری از وکیل هم محروم بوده‌اند.

«سیروان ارغوانی»

«محمدامین قاضی»

«فرزاد صادقی»

«امیر رضایی»

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com