درخواست مری والش و همسرش بورلی نانس برای دسترسی به مسکن در روستای دوستی، در حومه سنت لوئیس علی رغم ازدواج قانونی و داشتن رابطه مدنی ۴۰ ساله، رد شد. در حال این زوج برای این که دیگران مجبور تحمل رنج و عصبانیتی شمابه نشوند، اقدام به شکایت قانونی کرده اند.

والش ۷۲ ساله به نیویورک تایمز گفته است: “ما با افراد دیگر در جامعه در تماس بوده ایم. آنها بسیار دوستانه رفتار کردند. من  در مورد این ارتباط احساس خوبی داشتم.”

همه چیز تا پیش از درخواست مسکن آنها و رد شدنش بر اساس باورهای مذهبی خوب بود.

روستای دوستی در سانست هیلز یک سازمان غیر انتفاعی مبتنی بر ایمان است که خدمات زندگی مستقل را با تقویمی از فعالیت ها، استخر، مرکز تناسب اندام و سایر امکانات مطلوب ارائه می دهد.

از امتیازات این مرکز برای این زوج، سهولت و امکان تغییر سریع از زندگی مستقل به زندگی همراه با کمک بود. در محوطه ۵۲ هکتاری این مجتمع یک درمانگاه وجود دارد. این به دو دلیل مطلوب بود، زیرا اگر یکی از آنها به هر دلیل به کمک اضافی نیاز داشته باشد، آنها همچنان می توانستند که به هنگام شب با هم به صرف شام بپردازند.

ولش میگوید: “ما می خواستیم که در همه حال با هم باشیم.”

با این حال، آنچه رخ داد، مانند بیداری از خواب غفلت بود.

این زوج میگویند که ابتدا به نظر می رسید که این مجموعه آنها را به عضویت درجامعه منحصر به فردش دعوت کرده بود، حتی بلافاصله هزینه ورودی کمتری را برای ثبت نام به آنها پیشنهاد داد. والش و نانس، ۶۸ ساله، مبلغ ۲۰۰۰ دلار را به عنوان پیش پرداخت برای رزرون مسکن خود در واحد ۲۳۵۰۰۰ دلاری دو خوابه پرداخت کردند. همه چیز زمانی که آنها به کارکنان این مرکز اعلام کردند که در رابطه عاشقانه هستند، تغییر کرد.

مدیر امور اقامت از والش خواست که درباره ماهیت رابطه اش با نانس توضیح دهد.

والش پاسخ داد: “من گفتم” ما از سال ۲۰۰۹ ازدواج کرده ایم. ” “او گفت:” من با شما تماس خواهم گرفت. “

پس از آن خانم ها نامه ای که در آن قوانین ارائه مسکن مشترک در این مجموعه که محدود به خانواده ها، والدین و فرزندان، یا همسران میشود را دریافت کردند.

در این نامه نوشته شده بود: “اصطلاح” ازدواج ” در این قوانین، به معنای اتحاد بین یک مرد و یک زن است، زیرا ازدواج در کتاب مقدس اینگونه تعریف شده است”.

ولش و ناس در ماه گذشته علیه این مرکز به دادگاه فدرال شکایت کردند. دادخواست آنها بر اساس تبعیض جنسیتی به دلیل نقض قوانین حق دسترسی عادلانه به مسکن فدرال و نیز نقض قانون حقوق بشر در میسوری اقامه شده است.

جولی ویلنسکی، وکیل ارشد مرکز حقوق لزبین (NCLR)، گفت:”مری و بورلی تنها به یک از مسکن محروم شدند؛ چرا که آنها به جای ازدواج با یک مرد، با هم ازدواج کرده اند. این دقیقا نوعی از تبعیض جنسیتی است که قانون مسکن عادلانه آن را ممنوع کرده است. داستان آنها حاکی از نوعی از محرومیت و تبعیضی است که هنوز هم زوج های هم جنس در تمام سنین با آن روبرو میشوند.”

تونی روتورت، مشاور حقوقی “ACLU” در میزوری، گفت: “سالمندان میزوری نباید در معرض درد و تبعیضی که مری و بورلی متحمل شده اند، قرار گیرند. مری و بورلی از نظر مالی و دیگر موارد واجد شرایط دسترسی به خدمات روستای دوستی واجد شرایط هستند. رد شدن درخواست آنها برای عضویت در این جامعه، تنها به علت تبعیض است. روستای دوستی با این سیاست کلی نوشته شده، به تمام زوج های همجنسگرایی که برای پذیرش در روستای دوستی درخواست می کنند، جواب رد میدهد. این تبعیض است، واضح و ساده است.

آرلن زارمبکا وکیل محلی در سنت لوئیس گفت: “سیاست روستای دوستی، به بسیاری از زوج های همجنسگرایی که در منطقه سنت لوئیس زندگی می کنند، آسیب می زند.”

والش گفت: “ما تقریبا ۴۰ سال با هم زندگی کرده ایم و این زمان را در سنت لوئیس گذرانده ایم. ما می خواهیم بقیه عمرمان را در کنار همدیگر سپری کنیم. ما نباید از دسترسی به مسکن و مراقبت هایی که به آنها نیاز داریم محروم شویم.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.lgbtqnation.com/2018/08/retirement-story/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com