معاون نخست وزیر مالزی اعلام کرده است که جامعه دگرباشان جنسی – تا زمانی که “سبک زندگی شان” را در پشت درهای بسته نگه میدارند، باید تحمل شود.

دکتر وان عزیزا وان اسماعیل، معاون نخست وزیر، همچنین به دگرباشان جنسی توصیه کرد که از ارائه مثبت سبک زندگی شان در عموم خودداری کنند.

وان عزیزی به ایمیل مالایا گفت: “دگرباشان جنسی حق دارند که در خلوت خود هر کاری را که میخواهند انجام دهند.”

قوانین علیه همجنسگرایی:
وان عزیزی همچنین در مورد قوانینی که موجب ممنوعیت همجنسگرایی در مالزی میشوند صحبت کرد و از اسلام به عنوان “مذهب رسمی” این کشور یاد کرد.

او گفت: “اسلام دین رسمی [مالزی] است، به این ترتیب ما ملزم به پیروی از شیوه های خاصی از زندگی که کاملا سیاه و سفید تعریف شده اند، زندگی کنیم. به عنوان یک مسلمان، من بر این باورم که دگرباشان جنسی باید از حقوق مشابهی  افرادی که به اسلام اعتقاد ندارند، برخوردار باشند.”

او گفت: “در اسلام قوانینی علیه همجنس گرایی وجود دارد”.

وان عزیزی به بند ۳۷۷A قانون مجازات که از دوران استعمار بریتانیا به ارث رسیده و همجنسگرایی را در مالزی جرم انگاری میکند، اشاره کرد.

شوهرش، سیاستمدار سابق حزب رقیب، انور ابراهیم، طبق بند ۳۷۷A قانون مالزی و ​​به اتهام رابطه جنسی همجنسخواهانه  متهم شده و دو بار محکوم شده است. او همیشه به بی گناهی خود اعتراض کرده و ادعا می کند که محکومیت او تحت حکومت قبلی و با انگیزه های سیاسی بوده است.

از زمان پیروزی شوک برانگیز حزب پاکاتان هارپان در انتخابات ماه مه، انور به طور گسترده ای برای تصدی مقام نخست وزیر بعدی، زمانی که نخست وزیر فعلی، مهاتیر محمد،مقام خود را ترک میکند، تشویق شده است.

مسئله بحث برانگیز:
مساله حقوق دگرباشان جنسی در هفته های اخیر در مالزی به موضوعی داغ تبدیل شده است.

این بحث پس از اینکه وزیر امور دینی مالزی، مجاهد یوسف روا، پرتره دو فعال دگرباش جنسی با پرچم ملی مالزی را از یک نمایشگاه هنری در جشنواره شهر جرج در پنانگ حذف کرد، آغاز شد.

از آن زمان به بعد، مشاجرات زیادی میان رهبران مذهبی و فعالان حقوق دگرباشان جنسی در این کشور آسیای جنوب شرقی رخ داده است. در پاسخ، وزرای دولت به اظهارات گیج کننده یا مبهم متوصل شده اند که هیچیک از طرفین از آن راضی نیستند.

همجنسگرایی به عنوان یک مسئله اجتماعی و سیاسی در مالزی باقی مانده است. تحقیق Pew Research 2013 نشان داد که ۸۶ درصد از مالزیایی ها معتقدند که همجنسگرایی نباید به طور اجتماعی پذیرفته شود و تنها ۹ درصد با پذیرش اجتماعی آن موافقند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/keep-lgbti-practices-behind-closed-doors-says-malaysias-deputy-pm/#gs.4ZsfB4Q

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com