یک تراجنسی در شهر پیشاور در پاکستان کشته شده است.

به گفته پلیس قربانی، که با نام ناصر نصوص شناخته می شود، در نزدیکی دروازه بارا پس از شکنجه کشته شده است.مقامات گفته اند که طبق گزارش های محلی قربانی در یک کیسه در منطقه کشف شده است. پلیس همچنین از دستگیری دو مظنون که یکی از آنها صاحب خانه قربانی است، خبر داد.

Trans Action Pakistan این قتل را، که شصت و دومین قتل تراجنسی ها از سال ۲۰۱۵، در منطقه خیبر پختونخوا است، محکوم کرد.

خشونت و تبعیض علیه تراجنسی ها در این کشور همچنان یک مشکل بزرگ است، اگرچه این کشور، به طور همزمان، در حال تلاش برای پیشرفت حقوق قانونی تراجنسی ها است.

در اوایل سال جاری، پاکستان با معرفی قانون برای محافظت از تراجنسی ها در برابر تبعیض در اشتغال، مراقبت های بهداشتی، مسکن و حمل و نقل عمومی تاریخ ساز شد.

پاکستان اولین گذرنامه با جنسیت X  را در سال گذشته با جنسیت صادر کرد. این مساله شهروندانی را که ترجیح می دهد جنسیت خود را با گزینه سوم به جای تنها مرد یا زن شناسایی کنند، رسمیت میبخشد.

پنج زن تراجنسی در انتخابات عمومی پاکستان، که بیشترین تعداد نامزدهای تراجنسی در این کشور محافظه کار است، در انتخابات شرکت کردند.

دکتر قاسم اقبال، مدیر اجرایی NAZ، سازمانی که به روی حفظ سلامت و حقوق اقلیت های جنسی و جنسیتی کار می کند، به کمپین حقوق بشر گفت: “به رسمیت شناختن جنسیت سوم توسط دولت پاکستان بشارتی است برای تراجنسی ها، به این معنی که آنها به عنوان خواهران، برادران و دوستان، ما به رسمیت شناخته میشوند و باید با آنها مانند هر پاکستانی دیگر رفتار شود.  این قانون، که نتیجه کار سخت، اشک و خون فعالان تراجنسی در NAZ و سراسر کشور است، باعث می شود که پاکستان یکی از کشورهای پیشرفته ترین ها در جهان در رابطه با حقوق تراجنسی ها باشد”.

با این وجود، چالش های قابل توجهی وجود دارد، به طوری که تراجنسی ها از دادن رای در انتخابات محروم شدند.

به گفته رسانه های محلی، ده ها تن از تراجنسی های منطقه خیبر پختونخوا از رأی دادن منع شدند زیرا کارت های شناسایی آنها با هویت جنسی آنها مطابقت نداشت.

برخی از رای دهندگان که کارت شناسایی  خود را – با جنسیت X – به روز رسانی کرده بودند نیز از رأی دادن محروم شدند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/08/17/transgender-person-tortured-and-shot-dead-in-pakistan/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com