مقامات یک روستای کوچک در روسیه که برای برگزاری نخستین رژه غرور دگرباشان جنسی در کشور مجوز صادر کرده بودند،آنرا لغو کردند.

رادیو اروپای آزاد گزارش داد که این رویداد برای روز ۲۶ اوت در روستایی به نام Yablonvy که تنها هفت ساکن دارد، برنامه ریزی شده بود. این روستا در حومه نولنیاوسک، شهر صنعتی بزرگتر در کنار ولگا در شرق روسیه واقع شده است.

دولت نولنیاوسک در مورد روستا صلاحیت رای دارد. شهردار نولنیاوسک، سوتلانا کوسارینوا، مجوز لازم برای رژه غرور را که فعالان ابتدا می خواستند در مرکز شهر برگزار کنند، صادر کرد، اما این روستای دورافتاده را “به منظور اجتناب از مناقشات و امکان نقض قانون روسیه ” به عنوان محل برگزاری انتخاب کرد، در نامه ای به سازمان دهندگان ابلاغ کرد. اما فرماندار این هفته تصمیم  بیشین خود را پس گرفت و آنرا نامعتبر دانست. او دلیل تغییر در این تصمیم را مشورت نکردنش با شورای شهر پیش از صدور مجور اعلام کرد.

بر اساس گزارش رادیو اروپای آزاد، شهردار، جنادی دنیکایو روز پنج شنبه گفت: “من تصمیم گرفتم، رژه غرور برگزار نخواهد شد. ما قصد داریم از ارزش های سنتی خانواده و به ویژه از فرزندان مان در برابر تبلیغات روابط جنسی غیر سنتی محافظت کنیم.”

این “تبلیغ” دقیقا همان چیزی است که در سال ۲۰۱۳ و به شکل قانونی در روسیه ممنوع شده است، و اساسا ارائه تصویری مثبت از دگرباشان جنسی و حقوقشان را در مکان هایی که احتمال حضور افراد زیر سن قانونی وجود دارد را ممنوع می کند.

تلاش هایی برای جلوگیری از رویدادهای غرور دگرباشان جنسی در شهرهای بزرگ روسیه صورت گرفته است. در سال گذشته در سنت پترزبورگ “تظاهرات سرکش” – توسط مقامات مجوز نگرفت – برگزار شد، هر چند شرکت کنندگان در این رویداد غیر قانونی دستگیر و به مسکو منتقل شدند. دولت مسکو در سال ۲۰۱۲ ممنوعیت برگزاری رژه غرور را برای صد سال آینده ممنوع کرد.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.advocate.com/pride/2018/8/17/russian-town-revokes-permission-pride-parade

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com