حمله چماق داران به حامیان نخست وزیر در روز کودتا. ۲۸ مرداد ۱۳۳۲

«کودتای بیست و هشتم مرداد ۱۳۳۲ به روایت عکس ها»


 

اردوی کار: توئیتر صحنه حملات تند هواداران رضا پهلوی و مدافعان احیای سلطنت و «روح شاد رضا شاه» به نیروهای چپ و کمونیست شده به بهانه تفسیری از محمد رضا نیکفر بر مقاله ای که رضا پهلوی در مطبوعات آمریکایی نوشت. نیکفر نوشت:

▪️«سایت رادیو فردا: رضا پهلوی – ظاهرا از قول مردم – می‌گوید «کشورمان را پس می‌گیریم.» نهایت بی‌اطلاعی از تاریخ. گویا قومی بیگانه انقلاب کردند. این نه فقط بی‌اطلاعی از تاریخ و جامعه، بلکه پرونده‌سازی هم هست برای انتقام‌گیری. بوی خون می‌دهد.»

▪️نیکفر در توئیتی دیگر نوشت: «مطمئن نیستم که بتوانند «کشور»شان را پس بگیرند. اما مطمئنم که همان هفته اول، اگر محرومان به خیابان بیایند و حق بطلبند، به شدت سرکوبشان خواهند کرد، از جمله با کمک ارثی که از دستگاه سرکوب فقها می‌برند.»

▪️هواداران رضا پهلوی در هجومی گازانبری به محمد رضا نیکفر در توئیتر به او صفات و القاب زیر را داده اند:

▪️«کثافت چپول»«بی شرف»،«وطن فروش»«مردم فریب»،«دروغگو»،«همسنگر خمینی»، «ورشکسته»، «هذیان گو»، «پوپولیست بنجل»«متخصص کشتار»،«فسیل»«مزدور شوروی، آخوند و ملی- منقلی»، «چپول وقیح»،«مفلوک حقیر»، «چپول پفیوز»«شریک جنایات آخوندی»،«خودخواه»،«تنگ نظر» و….سیلی از القاب مشابه

▪️یکی از حامیان رضا پهلوی به نام «تروپیکال» نوشته:« شک نکن انتقامی از شما پنجاه و هفتی‌ها، زنده و مرده‌تان میگیریم که تا دنیا باقی است بشریت از بخاطر آوردنش هم برخود بلرزه. به زبون خودت میگم تاریخ پیش نخواهد رفت جز باتعیین تکلیف قطعی و برگشت ناپذیر بین ملت ایران و امت انقلاب. از آخرین روزهای خوشتون لذت ببرید.»

▪️یکی دیگر از سلطنت طلبان به نام «برباد رفته» نوشته: « از کدام مردم حرف میزنید؟ اگر این تودهنی محکم شما را بیدار نکند حتما باید با صدای گلوله بیدار شوید…»

▪️منتقدان می گویند، خمینی وقتی که زیر درخت سیب در نوفل لوشاتو نشسته بود مدعی بود که یک طلبه بیشتر نیست و میل به قدرت ندارد. او می گفت،« مارکسیست ها هم در ابراز عقیده آزادند» با این حال وقتی دستش به قدرت رسید، بزرگ ترین قتل عام تاریخ معاصر ایران از کمونیست ها و چپ ها را سازمان داد و سنگین ترین کادرکشی را براه انداخت. وای به حال چپ ها اگر سلطنت طلبان به قدرت برسند. آنها که از حالا که دستشان به هیچ جا بند نیست می گویند که به «زنده و مرده» چپ ها رحم نخواهیم کرد» و تهدید می کنند که اگر «تودهنی محکم» کارساز نشد « با صدای گلوله» چپ ها را «بیدار» می کنند. احتمالا خمینی و چنگیز را هم روسفید خواهند کرد؛ طوری که چهل سال بعد مردم بگویند: چنگیزخان روحت شاد!

▪️اگر به توئیتر دسترسی دارید می توانید کل این مجادله را در لینک زیر دنبال کنید:

@ordoyekar

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com